تو از دست ندادی بفهمی چیه ترس از دست دادن/ جای من نبودی بدونی چیه فرق بین تو و من

  • ۲۰:۴۱

میدونی؟ من آدم رها نکردن بودم. کسی که اگه ده دقیقه ای از فیلمی رو می دید و  می فهمید مزخرفه؛ بااااید تا آخرش رو نگاه می کرد و اگه کتابی رو شروع می کرد و جذبش نمی شد هم کِرمش میگرفت تا آخرش بخونه که ببینه چی میشه. من آدم راضی نگه داشتن همه به هر قیمتی بودم. کسی که یاد گرفته بود ناراحتیش رو قایم کنه و از خودش بگذره و طبق نظر اطرافیانش یه دختر مقبول باشه. 

بعد فکرشو بکن چنین دختری یک نفر رو بخواد و تا آخر دنیا بخواد باهاش باشه، ولی نشه که بشه. مجبور بشه بگذره و بره. مجبور بشه رها کردن رو یاد بگیره و خرد خرد عوض بشه و پوست بندازه.

ببینه عادت خوندن یه کتاب غیرجذاب تا پایانش فقط خودآزاری محضه؛ پس خاطرات مورگان شوستر آمریکایی رو که دبیر تاریخ سوم دبیرستانشون گفته بود بعد از کنکور بخونین و همیشه ی خدا دوست داشت بخونه و بالاخره بعد از هشت نه سال کتابش به دستش رسیده بود، با کمی عذاب وجدان رها کنه؛ دیدن فیلم های مزخرف رو و هم چنین دوست ها و آشنایان غیر دوست داشتنی رو...

بالاخره به این باور رسید که آدم فقط یک بار زندگی می کنه و اگه توی این مدت کوتاه عمرش اونطور که دوست داره سر نکنه، پس چیکار کنه؟ حیف نیست که عمرش با فکر کردن درباره اینکه چرا فلانی اون طور رفتار کرد و ساکت موندم؟ چرا بهمان حرف رو بهم زد و تحمل کردم، بگذره؟ پس صریح شد هرچند حواسش بود که مرزهای گستاخی رو رد نکنه، اینطوری لااقل می دونست به دلش مدیون نیست.

درسته دختر هنوز پره از ضعف شخصیتی و خریّت های خاص دخترونه، ولی من این هوپ رو درستش می کنم. 

مطمئنم...


** عنوان عاشق از سیاوش قمیشی


  • ۴۹۲
life around me
کاملا میفهمم چی میگی...انگار همه مون یه دور پوست اندازی اینچنینی رو تجربه کردیم...
نشونه های بلوغ فکریه گمونم!
** سیلاک **
اینکه آدم رها کردن رو یاد بگیره به نظرم یه انقلابیه واسه خودش .. خوش به حالت که به این درجه از خودساختگی رسیدی :))) 

هنوز توش کمی لنگ می زنم، ولی آره یاد گرفتمش...
samaneh rsl
انجام هر کاری برای بار اول خیلی سخته !
رها کردن آدمآ 
کتاب 
فیلم 
و
و
اینآ فقط بار اول سخته بعدش طوری که خودمونم باورمون نمیشه تکرار میکنیم این رها کردنُ :)
آره دقیقا، وقتی رها کردیم و دیدیم چیزی نشد دفعه های بعدی راحت تر رها می کنیم.
جناب قدح
سلام :)

احوال خانم دکتر ؟:)
سلام
سلامتی، ممنون
x
:)
:-** 
کم پیدایی
🦉 شباهنگ
دیروز داشتم به اخلاق‌های خوب و بدم فکر می‌کردم. بدترینشون این رها نکردنه. اگه تو خیابون یه مسیری رو اشتباه برم و یهو متوجه بشم، باورت میشه برنمی‌گردم؟! می‌رم همین‌جور تا آخر :| رها نمی‌کنم اون اشتباهو. انگار که باید اشتباه رو هم به اشتباه‌ترین شکل ممکنش انجام بدم. به نحو احسن!
و باورت میشه تو کنکور سوالات فراوانی رو رها نکردم و چه زمان‌هایی از دست دادم؟ پارسال بیست دقیقه برای یه سوال وقت گذاشتم و حل نشد، امسال نیم ساعت وقت گذاشتم و حل نشد حال آنکه یک دقیقه برای هر سؤال فرصت داریم و این اخلاق مزخرفم باعث شد نرسم بیست سی تا سؤال بعدی رو بخونم :| و چه کتاب‌های مزخرف و فیلم‌های مزخرف‌تری که تا آخر پاشون نشستم... انگار بلد نیستم نصفه رها کنم چیزیو...
آره خدایی این صفت رها نکردن به نحو بارزی در تو متجلیه. یکی دو بار امتحان کن رها کردن رو و ببین چقدرررر راحت میشی.
آبان ...
ادم رها کردن 
از یه جایی به بعد هرروز به خودم گفتم رهاش کن .نشد ...
رها کردن قدرت عجیبی می خواهد ..
دعا می کنم قوی تر از الانت بشی رفیق!
حمید آبان
اینکه باب میل دیگران زندگی کنیم و حرف دیگران برای زندگی کردن ما اهمیت داشته باشه، جز اینکه به خودمون و زندگیمون خیانت کردیم، کاری نکردیم. باید از کالبد محدودیت ها رها شد و رها و آزاد طوری که دلمون و عقلمون میگه زندگی کنیم. آره، آزاد و رها و فارغ از اینکه دیگران چه فکری میکنن...
در این راه خودسازی براتون آرزوی موفقیت میکنم :)
رها و آزاد و شاد....
خیلی ممنون ایشالا واسه همه :-)))
حامد سپهر
خیلی وقتا هم دستکاری کردن یه چیزی نه تنها درستش نمیکنه بلکه خرابترش میکنه
اممم
میتونه این طور هم باشه. ولی رها کردن عادات بد همیشه خوبه.
داوود کهن
جز قوی بودن چاره دیگه ای هم هست ؟؟؟
نه وگرنه باید تسلیم شد.
ام اسی خوشبخت
هر چیزی آدمو نکُشه, قوی تر میکنه, رها کردن هم قوی تر میکنه البته اگه عاقلانه باشه.
بله اگه از روی لج و لجبازی باشه که با عقل جور درنمیاد.
ساداتم (:
گمونم توی این خصلت آدم افراطی هستم. من آدم رها کردنم اونم تا حد افراطیش. 
ولی پشیمونم نیستم /:
میانه روی توصیه می شود :-))
اسما
خط به خط نوشته هات حال این روزای منه...
دارم یه عشق ده ساله رو که به ثمر ننشست رها میکنم...
خیلی سخته...
ولی باید یاد بگیرم خودم اولدیت زندگیم باشم ولسه یکبارم که شده...
میدونم بالاخره از پسش برمیام
خیلی رها کردن سخته، ولی خیلی وقتا لازمه.
میس تیچر
آخ آخ الان تو شرکت نشستم ولی یاد یه چیزی افتادم یهو ته دلمو غم گرفت
یادمه اومدم قران بخونم حالم خوب شه وسطای سوره مائده بود نوشته بود اونایی که کسی رو نمی بخشن فکر میکنن کین؟ یعنی از من خدا که هررزو و هر ساعت ادمارو با اینکه میتونم فنا کنم ولی 
میبخشم برترن؟ چی فک میکنن راجه خودشون ( تو این معنیا بود) وای وای چقد یاداوری این جمله هایی که نشوتی افتادم و به هر خط ب خط آیه ها خروار خروار گریه کردم بهخودم ک اومدم دیدم سه و نیم صبحه و درست تو اون یه صفحه نشستم هق هق میزنم...
راست گفتی واقعا ... از دست ندادی بفهمی از دست دادن چیه ... واقعا درد همینجاس...
ولی یه چیزی که متنهای فرق منو و توس هوپ میدونی چیه؟ اینه من هربار که هرکسی میگه و ازم میخاد نمی بخشمش ینی نمییییییییییتونم ببخشم دست خودم نیس ... حتی با اینکه هربار آیه ای که خودم یادم میاد... کینه هم نیستا نمیدونم چیه نمیتونم ببخشم... زور میزنم محکم شم اما قضاوتا اذیتم میکنه ...


عزیزم...
من مطمئنم یه روزی میبخشی و یاد اذیت هاشون کمرنگ میشه. مطمئنم. روزی که از خوشبختی زیاد یادت نمیاد دقییقا چه کردن باهات...
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan