یا برگرد، یا آن دل را برگردان...

  • ۱۱:۰۰

از یه بنده خدایی شنیدم: "دوستت دارم" نباید لَقلَقه ی زبون آدم باشه که به هر کی رسید، بگه؛ باید نگه دارتش واسه اونی که باید.

کاری ندارم به اینکه رفتم سرچ کردم تا بفهمم معنی کلمه اش چی بود و بعدها توی دلم گفتم: خااااک بر سرت که با اون همه ادعای بیخود، دوستت دارم نگفتی ولی در نهان آن کار دیگر کردی

ولی واقعا حرفش حرف حسابه ها. کاش نسبت به گفتن این جمله ی ساده ی دو کلمه ای، بیش تر وسواس به خرج بدیم. وقتی به کار ببریمش که واقعا بهش ایمان داریم و مسئولیتش رو تا آخر بپذیریم

اینطور نشه که هورمون هامون بالا و پایین بشه، فکر کنیم فلانی رو دوست داریم. بهش بگیم. اهلیِ دلمون که شد، رم کنیم و پشت پا بزنیم به حرفمون

دوست داشتن حرمت داره. حرمت شکنی نکنیم


** عنوان چه بگویم از سالار عقیلی

  • ۵۰۹
حمید آبان

اما چه میشه کرد؟

بخشی از ما و خلق و خوی ما ناشی از تغییرات هورمون هاست، چطور از فیزیولوژی فاصله بگیریم و بعد واقعی احساسمون رو تماشا کنیم؟ تعریف درست از عشق چیه؟ چی در وجود ما تغییر میکنه که عاشق میشیم؟ آدم های مستقل از نفس و متکی به نفس در چه چیزی با هم تفاوت دارن؟

ببخشید خیلی سوال کردم، ولی به نظر من پاسخ درست به عشق در پاسخ به این سوالات و خیلی سوالات دیگه نهفته ست...

باید صبور باشیم، نه که تا هورمونها باعث شدن از کسی خوشمون بیاد سریع بهش بگیم و با افتش رهاش کنیم! صبوری کنیم ببینیم چرا اون طرف رو دوست داریم؟ آیا این چیزی که دوست داریم رو به زواله؟ اگه از دستش بده دیگه نمی خواهیمش؟ من خیلی با کلمه عشق موافق نیستم. بیشتر دوست داشتن عمیق رو می پسندم. اینکه کسی رو با همه خوبی ها و بدی هاش بخوای و دوست داشته باشی کنارش پیر بشی،  قشنگ تر از عشقه که یه احساس شدید و آنی و کوره! 
پا ییز

Taghyir post kojashe? Man ino un vaghti didam akhe

هیچ جا! نصف شب منتشرش کردم بعد دیدم بد موقع بوده، برداشتم تایمش رو عوض کردم.
شارمین امیریان

سلام عزیزم

قبلنا این حرفا جزء آموزشهای دوره نوجوونی بود. الان جوری شده که به افراد بالغ هم باید گوشزد کرد😒

سلام شارمین جانم
به خدا که علاقه های نوجوونی ما معتبرتر از الان بود.
شارمین امیریان

راستی دکتر اون روز تو کافی شاپ یه وبلاگ نشونم دادی یه سری کامنتهاش رو با هم خوندیما. یادته؟

بی زحمت آدرس اون وب رو بهم بده

اممم... آهان جودی رو میگی. 
بفرمایین: لینک
آبان ...

برگشتن دردی را دوا نمی کنه 

دوست دارم واقعی هنوز هست ؟....

خوش به حال اونایی کع تجربه کردن 

چرا دیگه! برگردونه که بدیمش به دلبر بعدی! 
باورت میشه نمیدونم؟ :-))
واقعا خوش به حالشون. البته من شده که کسی رو از ته دل دوست داشته باشم ولی شک دارم اونایی که گقتن دوستم دارم، از ته دلشون گفته باشن.
Anne Shirley

به شباهنگ گفتم بذار به تو هم بگم؛ دو ساعت بعد از این پستت شباهنگ هم یه پست با همین عنوان گذاشته و برای من پشت هم ستاره‌تون روشن شد و فکر کردم نکنه چالشی چیزی هست، ولی خا خوندم دیدم نه اتفاقی اینطور شده و خب خیلی جالبه ^_^ 

آرههههه :-)))
خودمم اول فکر کردم پستش مثل منه، بعد بچه ها پرسیدن دیدن اصلا اینطور نبوده و یهویی شده.
یک در هزار چنین اتفاقی میوفته :-)))))
پا ییز

Khate akhare kamente aban

:(

هعی روزگار غدار...
آقای سر به هوا ...

قسمت هورمون خیلی خوب بود ..

این عشق های الکی دو روزه این روزها اگه تاثیر هورمون نیست، چیه پس؟
والا
مهربانو

هسست ولی کم هسسسست :)

هست ولی به سختی پیدا میشه. اعتماد سخت شده.
دُردانه ⠀

@آنشرلی

نکتهٔ بامزه‌اش اینجاست که هردومون دیشب نوشته بودیم و گذاشتیم امروز منتشرش کنیم. و اتفاقا منم می‌خواستم تنظیم کنم ۱۱ منتشر بشه. ولی حدودای یازده سرم گرم نوشتن پست قبلش شد و دیر شد و خلاصه که چه جالب!

اینا همش حکمت داره. اگه ندیدی :-)))
Anne Shirley

آقا خدایی این حجم از همزمانی و اینا بی‌سابقه‌ست!!! خلاصه که خیلی جالب :))

من خودم پرهام و برگ هام ریخت! 
مریم خاتون

دقییییقا منم میگم باید حرمت یه سری چیزا رو نگه داشت و ارزونشون نکرد. مثل همین عشق. تا طعم واقعیشونو یه روز بچشیم. 

انقدر بی حرمتش کردن که دیگه کسی ادعای دوست داشتن میکنه، نمیشه باور کرد متاسفانه.
میس تیچر

دو کلمه ای ک تموم عمر و جونیم غرق غم کرد.‌. 

هربار میام نوشته هاتو بخونم میرم مال خودمو هم میخونم هربار همونجوری زار میزنم هربار عین قبل پراز درد... 

:-(
خب هر بار من این مدلی می نویسم، دل تو به درد میاد و من عذاب وجدان می گیرم که...
یه روزی دردش کمتر میشه. اشکت دیگه نمیاد و فقط آه میکشی وقتی یادت میاد
صبور باش
فهیم

سلام خانم دکتر

بشدت به این پستت معتقدم و تا 99 درصد بهش عمل کردم. بد ماجرا اینه که هیچ وقت هیچ کسی رو اونقدر دوست نداشتم که بتونم تو قلبم نبضش رو احساس کنم.......

سلام 
خیلی خوبه که حواستون به دل خودتون و بقیه بوده. بد ماجرا چرا؟ بالاخره یه روزی این قلبه میزنه برای کسی، نمیزنه؟
زهرا

عشق نایاب شده هوپ جان، اگر کششی هست قضیه همون هورمونا و استفاده از موقعیت طرف مقابله، عشق برای همون دوران لیلی و مجنون بود، الان کی حاضر میشه به درستی یه آدم با دست خالی و با ظاهری ناعالی توجه کنه؟ چه برسه به عاشقی...

 

آره واقعا همین شده. من خیلی به عشق اعتقادی ندارم. دوست داشتن برام ارزشمندتره. اینکه از کسی که از هر لحاظ بهت بخوره خوشت بیاد و کم کم دوستش داشته باشی و متعهد بشی بهش. 
آقای سر به هوا ...

همه چیز تو این دنیا دو روزه س ..

کاش دوست داشتن ها همیشگی بود ولی...
شارمین امیریان

مرسی دکتر🙋‍♀️

فدایت :-*
ستاره‌ی آبی

نمیدونم سریالhow i met your mother رو دیدی یا نه؟ اونجا که تد توی اولین قرارش میگه i love you و رابین( دختره) شاخش در میاد. کلا توی فیلم ها وسریالای امریکایی زیاد دیدم این مسئله رو. مثلا طرف مدتهاست با یکی دوسته اما هنوز بهش نگفته i love you. فکر کنم اونجا به خاطر آزادی رابطه‌ با جنس مخالف دیگه آدما تا حد زیادی میدونن کی واقعا طرفو دوست دارن وکی صرفا درگیر نوسانات هورمونی هستن.

دو سه قسمتشو بیشتر ندیدم. چون به جذابی فرندز نبود واسم بی خیالش شدم ولی آره یادمه این قسمتش رو.
اره زیاد دیدم که چندین ماهه باهم هستن و هنوز ابراز علاقه نکردن بهم. دوست داشتن لقلقه زبونشون نیست!
گندم بانو

هوممم واقعا هورمونا تکون میخورن...

 

بعد من فقط اون تیکه رو متوجه نشدم که گفتی "دوست دارم نگفتم ولی آن کار دیگر رو کردم" کدوم کار دیگر منظورته؟؟؟؟ :/

ببین اول دلشون تکون بخوره بعد هورموناشون! چه وضعشه؟! به هورمون جماعت اعتمادی هست؟ نه والا
این جمله از یکی از خواستگارام بود. بعد گندش درومد توی تحقیقات که طرف به هیش کی رحم نکرده! :-/
بانوچـ ـه

این کلمه‌ی مقدس الان ورد ِ زبون ِ خیلیاست. امیدوارم تا دیر نشده ارزشش رو بفهمن.

مقدسی که اکثرا به لجن کشیدنش.
کاکتوس

منو که میدونی کم حرف یا همون کم تایپم :))))))

ولی کامنتای بچه هارو خوندم دلم نیومد چیزی ننویسم

این کلیپو ببینین جالبه نوع تفکر دخترا و پسرا... البته همه که اینجوری نیستن ولی عشقای امروزی میبینی خب شباهت زیادی به حرفای این اقاپسرا دارن

 

https://www.instagram.com/p/B1mM1WpA9GF/

خدا کم تایپ کنندگان را هم دوست ندارد!
عزیزم نشون نمیده لینکت رو
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan