هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (٢٢)

  • ۲۳:۵۹

یه ک- دندون های خراب پسر نوجوون رو با افسوس معاینه می کردم: سیگار هم که می کشی.

سرش رو تکون داد: نه ترک کردم الان قلیون می کشم.

با این سوال و جواب، مادرش شروع به درددل کرد: خانم دکتر تو رو خدا بهش بگین نکشه، بهش بگین دندوناش خراب میشه ریه هاش نابود میشه، جوونی تو، سنی نداری.

-همه حرف های مادرت درسته، نتیجه اش توی دندون هات رو هم که الان دیدی. بهتره ترک کنی.

پسرک نیشخند زد و باز سر تکون داد!


دوو- زن با پالتویی که روی مانتوش پوشیده بود هم از من لاغرتر بود. صورت لاغر و کشیده ای داشت. چیزی که توی چهره اش خیلی توی چشم می زد، لب هاش بود. فکر کنم چند سی سی ژل تزریق کرده و بعد هم دکتر با دمپایی ابری دو سه بار محکم توی لب هاش زده بود که انقدر حجم لب هاش زیاد بود! بعد فکر کن دهانش رو باز کرد و یک دونه دندون سالم هم نداشت. دندون مولر دومش ( هفتم از خط وسط) عصب کشی نیاز داشت و اصرار که بکش. نتونستم راضیش کنم و البته راضی هم نشدم که بکشم. فقط اجازه داد چند تا از دندون های جلوش که توی دیده رو ترمیم کنم. البته زیر اون لب ها هیچ دندونی نمی تونست که پیدا باشه!



سی- مورد بعدی دوباره خانمی بود که با درد شدید اومد. دندون پره مولرش( چهارمی از خط وسط) رو عصب کشی و ترمیم کردم. باز هم این خانم جوون دندون های خلفی پوسیده ای داشت که گفتم زود به دادشون نرسی، این ها هم اندویی میشن. فکر کردین قبول کرد؟ خیر! نوبت گرفت برای کامپوزیت ونیر دندون های قدامی که وقتی بخنده زیبا باشه.


چوار- یکی از دستیارهای یکی از کلینیک ها نمونه واقعی خانم شیرزاده! انقدر گیج می زنه که خدا میدونه. قبلا در مورد شیرین کاری هاش حرف زده بودم. الان دو ماهه که دارم یادش میدم چطور نوار ماتریکس رو ببنده و هر فک و دندونی چطور باید باشه، هنوز نتونسته. می گفت یکی از دکترا بهش گفته خیلی حرص میدی ولی خودت خونسردی! چند روز پیش اس اس کراون (روکش فلزی اطفال) از دستم افتاد. گفتم: وای روکشه افتاد! خانم شیرزاد لبخند زد و گفت: خداروشکر خانم دکتر! عینکمو دادم بالا و ماسکم رو پایین و در سکوت نگاهش کردم. سرش رو تکون داد که یعنی چیه؟! بازم به سکوتم ادامه دادم. تازه متوجه شد چی گفته، زد زیر خنده و رفت دنبال روکش بگرده!



پینج- مورد داشتیم منتظر بیمارم بودم و از شدت سرماخوردگی و بی حالی همون طور که روی تابوره نشستم، سرم رو روی یونیت گذاشتم؛ بعد همکار جدیدم اومده و من از سر و شکلش برق سه فاز از سرم پریده و صاف نشستم. کفش پاشنه میخی ده سانتی و شلوار قد نود و روپوش کوتاه تو دل باز و شال ست و ... . 

بعد من کفش پاشنه بلند، اونم از نوع پهنش رو فقط توی عروسی می پوشم و توی کلینیک فقط کفش اسپرت و شلوار لی قدیمی هام رو می پوشم که چیزی بریزه روشون دلم نسوزه! مقنعه ام رو هم کلی می کشم جلو تا مایعات به موهام نپاشه، ماسک رو تا نزدیکی چشم و یه عینک بزرگم روی چشمام میذارم

اینطوری میشه که جلسه دومی که اون زن و شوهر مهربونه به عنوان آخرین مریض اومدن پیشم؛ وقتی کارم تموم شد سریع لباس عوض کردم تا برم خونه، زن با شگفتی نگاهم کرد و گفت: اصلا زیر اون دم و دستگاه چهره تون پیدا نیست، چقدر فرق کردین و خوبین و این صحبتا

جالبی ماجرا اون جایی بود که خانم شیرزاد اومد وسط بحث و گفت: تازه خانوم دکتر ورزشکارم هستن! چه ربطی داشت اون وسط آخه؟!



شه ش- در ادامه تیپ خاص کلینیکیم می تونم به جوراب های لنگه به لنگه و زنبوری و غیره ام اشاره بکنم. بچه داره زیر دستم عرررر میزنه، پاچه ام رو میدم بالا و پاهام رو میارم توی دیدش و جوراب هام رو نشون میدم، بچه می گرخه و میگه: این دیگه کیه؟! و ساکت میشه


هاوت- به نظرتون این مبحث مناسبی برای مطرح کردن بالای سر یه آقای جوان و با تیپ مذهبیه؟!

-خانم دکترررر شما که میرین پیلاتس، پیلاتس روی زیبایی اندام هم تاثیر داره؟!

قیافه من دیدنی بود ( البته چیزی از چهره ام مشخص نبود زیر اون دم و دستگاه) و البته استثنائا این سوتی از خانم شیرزاد نبود!



هه یشت- انقدر از اینکه کسی که توی حوزه ای که توش تخصص نداره نظر بده بدم میاد که نگو! مسئول یکی از کلینیک ها قبل از اینکه مریض ها برای معاینه بیان پیشم، عکسشون رو می بینه و نظراتی میده، شنیدنی! چندین بار هم دیده که من نظرش رو رد کردم و یه جورهایی ضایع شده ولی باز هم از رو نمیره. یه بار هم گفت که دندونپزشکی همه کارهاش راحته، مخصوصا اندو و ترمیم آمالگام. فقط کارهای زیبایی سخته. بعد به دستیارها نگاه کرد و گفت: خوب یاد بگیرین بعدا انجام بدین خودتون!!


نوو- همین اندویی که اوشون می فرمان ساده است و کاری نداره، فقط مرحله تمیز کردن کانال رو دیدن که یه بخشیش با دستگاه روتاری انجام میشه و قسمت های قبل که کانال های مختلف رو باید پیدا کنی و طولش رو پیدا کنی و حواست به همه چیز باشه رو متوجه نمیشن. ام بی تو (mb2) رو بچه های دندون می شناسن. کانال چهارم دندون شش و هفت بالاست که در اکثر موارد وجود داره ولی در اغلب موارد پیدا نمیشه، بعد پیدا بشه باز نمیشه، باز بشه به سختی و با سلام و صلوات و با فایل های به ظرافت مو تمیز میشه. جوری که روزهایی که پیداش می کنم و کارها خوب پیش میره، تا چند ساعت شارژ شارژم و عاشق زندگی و کار و هوا و همه ام!



  • ۴۸۸
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

قدر خانم شیرزاد رو بدونید:-)

میدونممم خیلیم دوستش دارم و میخندم با کارهاش با اینکه حرصم میده!
مهربان

خودت حدس بزن کدوم قسمت مطلبت برام جالب بود

نشون بده که منو خوب میشناسی

خانم دکتره متاهله خوشبختانه یا متاسفانه
نیمچه مهندس ...

دو مورد آخر:به نظرم درصد بالایی از آدم هایی که میبینیم نظر کارشناسی بیخود میدن.

شمارش اعداد فضاییه؟

اگه نگیم همشون آره اغلب همین طورن!
نه دیگه، اینجا کلا اینطور پست ها اغلب شمارش خاصی دارن. باید حدس بزنین چه مدلیه!
alireza bagheri

همه در نگاه اول، وقتی کاری رو می بینند می گن راحته و خودمون هم از پسش برمیایم

ولی وقتی واردش می شیم می فهمیم چقدر پیچیدس

موفق باشید

ساده ترین کار دندونپزشکی فیشورسیلانته که اگه با رعایت اصول انجام نشه نه تنها به درد نمیخوره بلکه دندون رو داغون میکنه.
از دور همه چیز ساده است!
ممنونم
اریانه

جوراباتو عشقه هوپ،ژوووووون به جورابات :)))))

اینقدر سر دوتا پست ماقبل این فسفر سوزوندم که،یه چی بفهمم،مخم سوخت و سیاه شد،الان شدیدا خرسندم که به همون روند سابق برگشتی:)))))))والا سخت بود مخصوصا اون ستاره اینا:////:

فدایی داریییی :-**
نهایت تلاشم رو کردم برای مرموز نوشتن آخه، هیچ سوالی هم جواب نمیدم در موردش چون بستم کامنت هاش رو! :-)))
ولی راستش ستاره ها رو خودمم نفهمیدم!
لیلی

چقد قشنگ شماره ها رو کردی نوشتین . کردی متوجه میشین ؟ 

بلهههه اعداد کردی هستن، خیلی زیاد متوجه نمیشم در حد احوال پرسی و لغات عاشقانه: نازارکم  و اینا ^_*
خیلییییی زبون کردی رو دوست دارم.
واران ..

خوازی وصدا بخوونم شماریله  ارء ت روله ؟!:))

میخوای با صدا بخونم شماره ها رو برات عزیز ؟!:))

یا خوت زانی بخونی ؟!:))

یا خودت بلدی بخونی ؟!:)

 

 

نازاری 

گیش کسی 

کُل  کسی 

همه کسی

گیان مِنی 

بووم نذرت روله  

 

یانیش زانی روله ؟!:))

اینا رو هم بلدی ؟!:))

 

 

+

زبون کوردی هم شما رو دوست داره اصلا :))

 

سلام :)) 

واران گیانم! ملانه کانه چونه؟ 
بومه قوروانت! زانم بخونم ولی تو وصدا بخون واسم!
ترجمشو ننوشته بودی هم میتونستم بخونم. جملات ساده ای رو انتخاب کرده بودی. ^_*
عاشق زبونتونما عاشق

شارمین امیریان

سلام...

 

 

جورابات =))) نگو جورابای لنگه به لنگه؛ بگو جوراب مکمل =)

انقد من این جورابای مکمل رو دوست دارم که حاضرم به پاشون بشینم تا دونه دونه دندونهام رو بکشی =/

 

 

یه سوال قصد و غرض دار!!! تو شهر طرحی هم موقع کار همین قدر سر روت رو میپوشوندی؟؟؟!!! &)

سلام علیکم جونم
من هر بار میرم بازار یه تا جدیدشونو میخرم :-))))

تو درست بشو نیستی شارمین، خدا نکشدت :-))))) توی شهر طرحی دقیقا همین بودم به خدا
لیلی

من کرد هستم. با کمال میل در خدمتتون هستم بهتون کردی یاد بدم . 

ای جان مثل واران.
با کمال میل قبول میکنم ^_^
آبان ...

این اعداد تو از کجا می اری اخه هوپ 

الان دندون پزشک ها خیلی خیلی تیپ میزنند . من این دندون پزشک های اینستا را که میبینم تو افق محو میشم !

چطوری ورزشکارررر؟

دندون حیلی خیلی مهمه ..من با این که دندون پزشک نیستم ولی وقتی یکی دندون هاش داغون باشه خیلی برام جلب توجه می کنه ..خیلی ها پول دارند اما فرهنگ دندون پزشکی ندارند 

برو مکالماتمو بخون ببین از کجا آوردم :-))))))))
ببین بیرون از کلینیک واسم قابل قبوله، یا توی مطب شخصی، ولی تو کلینیک دولتی؟ یکم عجیب بود! شاید من زیادی ساده ام.
خوبمممم :-))
چون ارتودنسی کردی حساس شدی روی دندونات. اگه فرهنگ رعایت بهداشت دهان و دندان جا میوفتاد که غمی نبود دیگه.
حامد سپهر

ما هم میتونیم پز بدیم که کردی بلدیم و البته ورزشکارها رو هم دوست داریم:))

شمام کردین یا کردی بلدین فقط؟
ورزشکارا چکاره بودن این وسط؟ آهان اون جمله معروف امام؟
x

عاااااشق جوراباتم از کجا خریدیشون ؟؟؟. ندیدم تو مغازه ها تا حالا شایدم بوده دقت نکردم

مانتو تو دل باز ؟! یعنی از بیرون خریده روپوشش رو یا سفارش داده دوختن؟! عااااقا .... من روپوش قرطولی طور میخوام جوری که از فکرش دیوانه شدم برم خیاطی یاد بگیرم واسه روپوش سفیدمم که شده ..    

بعد شالشو با چی ست کرده؟!

 

خدا وکیلی منم تا حدی وسواسی ام مخاط دهن مریض تو مو و صورت تحملش جالب نیست....اونم در شرایطی که صد در صد به خاطر روند کارتون پرتاب میشه تفنگی مایعات دهن ..  !

نمیگممممم! نمیخوام دست زیاد بشه! :-))
مانتوش که تو دلباز بود ولی من منظورم روپوش سفیدش بود که کوتاه بود و دکمه هاش رو نبست. مدل خاصی نداشت.
روپوش قرطولی رو باید از منشی و دستیارهای دندونپزشکی بپرسی! اونا قرطی ترین روپوشا رو دارن!
شالشو با کفشش! :-))

من بدون استین یک بار مصرف شروع به کار نمیکنم در این حد وسواس دارم! 
مهربان


درود بر تو دخترم

نشون دادی رفاقتمون 6 ساله شده

حالا که همه دارن به زبان کردی تکلم میکنن

منم اندکی تفاخر کنم که ترکی بلدم

کردی رو تو بگو یه کلمه هم بلد نیستم

انقدر که من تو رو میشناسم تو منو نمیشناسی! :-)))
ترکی بیلمیرم
دندونک

من اقا این ترم پریکلینیک اندوعم..حالا ما با فایل دستی کار میکنیم و جیگری ازمون خون شده خدا بداند

هشتگ دندونپزشکی اسان است؟:/

من فقط بخشی از تمیز کردن کانال رو با روتاری کار میکنم، اول و اخر کار دستی میرم. 
آسان نیست ولی با علاقه هر چیزی ممکنه.
نیــ روانا

هاوت : حالا تاثیر داره ؟؟🤪

استغفرالله! 
بی تاثیر نیست!
او ته آ رویای واقعی

انگیزه کافی برای کشتنش دارم(مخصوصا قسمت شمام یاد بگیرین انجام‌بدین:)

کمکی برمیومد بوگو

این حرف هاش روی مخه فقط ولی مرد خوبیه در کل، وگرنه زنده نمونده بود تو این چند ماه!
هانیه

مورر پینج منم هر موقع میرم دندونپزشکی لباس های تازه ام رو نمی پوشم که کثیف نشه بعد میبینم ملت با چه تیپ و لباس هایی اومدند😁

بیمارهام واقعا نباید لیاس پلوخوری بپوشن چون ممکنه خونی و کثیف بشه لباس هاشون.
هانیه

شماره هات به چه زبونی اند چون ما به پیچ پینچ میگیم:)

جدی؟
کردی :-)
او ته آ رویای واقعی

یاد یکی از منشی بخشامون تو دانشگاه افتادم الان. منشی اندو عکس مریضارو میگرفت نظر تخصصی میداد.از اونجایی هم ک این جنابان دانشجو بودیم مریض فکر میکرد اون دکتره و ما شلغم. حرفشو خیلی قبول داشتن.ولی ادم خوبی بود.دوس داشتنی بود جدا از این حرص دادناش

وای :-))))) 
این یارو هم همین مدلیه دقیقا ولی منشی های بهش اندوی ما چنین جرئتی نداشتن.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan