اگه روزه ای و حساس، بذار دو ساعت دیگه این ستاره رو خاموش کن!

  • ۱۸:۰۱

‏تو بحر کیک پزی فرو رفته بودم عمیقا. چندین بار مایعش رو چشیدم تا شیرینیش رو چک کنم. چند بار هم حتی انگشتام رو حین طراحی لایه لایه اش با زبون پاک کردم. موقع شستن ظرف ها بود که حس کردم ته گلوم شیرینه، تعجب کردم. یادم اومد، عه روزه بودم من! 

‏خوشمزه بود ولی.



+ فحش ندین ناموسا. خودمم تا دو ساعت دیگه نمیتونم دست بزنم بهش. :-(

  • ۵۸۶
Anne Shirley

منم مامانم همین ۵شنبه پیش از اینا درست کرده‌بود فقط اینقدر دیگه کاکائو نداشت. بعد خیلی الکی و راحت کیک تریین میشه و خوشگل میشه! 

ما عشق کاکائوییم.
آره کیک راحتیه و به طرز عجیبی خوشگل میشه یهو!
واران ..

نوش جانت

دستورشم بده خب :)

من امروز روزه نبودم ولی خب واقعا الان با روزه دار فرقی ندارم بخصوص که بیشتر از دو ماهه کیک نخوردم و آیا این رواست با ما چنین بازی کنی روله ؟!:))

با روح و روان مون ؟!:))

 

 

 

+

طاعات و عباداتت قبول

التماس دعا 🙏

 

++

سلام :))

یعنی واقعا دوستانتون فحش میدن ؟!:|

نوچ نوچ

دوستان فحش ندین زشته :)

 

مرسی واران جان

گیانکم ببخشید منو :-)))))

سلام
من خودم باشم فحش میدم، دوستامم همینن :-))))
نیمچه مهندس ...

چجوری این شکلی شده؟قاعدتا لایه های افقی میشه درست کرد ولی اون عمودی ها؟

اسم کیکش چیه؟

دستورشو ببین تو کامنت قبلی.اینم فیلمش: لینک
کیک زبرا(گورخر)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

من خیلی از این اشتباه‌ها کردم:-)))

یعنی نوش جون خوردم یه چیزی رو. چند ساعت بعد گفتم عه آخه من روزه بودم:-)))

یه بار نون شیرین گذاشته بودیم بپزه. مامان گفت: ببین پخته؟ از فر که درآوردم یه دونه برداشتم بخورم ببینم پخته یا نهD: مامان گفت نخووووور. گفتم چرا؟ :|

من چندین سال بود چنین اشتباه جذابی نکرده بودم خیلی خوب بود :-)))
کاش مامانت نمیدید میخوری :-))
اریانه

من خسته شدم،قالبم بزرگ بود،هی قاشق،قاشق://

هوپ،مایع رو نچش قبل اینکه بپزی،تخم مرغ خام داره،ممکنه الوده باشه!!!

نوش جونتون،قبول باشه:-))

خب با ملاقه میریختی، با قاشق ظریف تر میشه. 
خیلی خوشمزس آخه. کلا عادت کردم قبل پختن چک کنم شوری و بی نمکی و شیرینی اینا رو.
مرسی عزیزم
Anne Shirley

ما هم هممون عاشق کاکائوییم و از اوناییم که لای کیک کاکائویی شکلات خرد شده میریزیم و روش شکلات آب شده میریزیم و اینا :دی ولی بابام متاسفانه خیلی خوشش نمیاد :| 

:-))))
من یه بار کیک کاکائویی درست کردم بعدم با گاناش غلیظ کاکائو تزئینش کردم، اوردوز کردیم. داشت حالمون بد میشد.
یه نفر(Arezooo)

هنرهای خوشمزه هوپ :)))) 

یه سری اومدم کیک زبرا درست کنم قسمت شکلاتی کیک سوخته بود درحالیکه قسمت وانیلی خام بود :(((((

خلاصه رسپی خواستین تعارف نکنین :))))))

برادرم همیشه میگه ما نخوایم تو واسمون آشپزی کنی کیو باید ببینیم؟؟؟😤😤😤 

 

چرا آخه؟! چطور ممکنه؟ :-))))))) داداش منم اوایل همینو میگفت الان هی هر بار احسنت میگه و بیشتر همه میخوره.
رسپی که گذاشتم رو استفاده کن به دقت تضمینی خوب میشه. میدونی توی کیک و شیرینی خیلی نمیشه از دستورش تبعیت نکنی. باید مو به مو اجرا کنی. من اوایل حال سه بار الک کردن آرد رو نداشتم. بافت کیک خوب نمیشد. اشتباهم رو متوجه شدم.
این پست رو بخون: 
פـریـر بانو

حالا من محاله روزه‌ام یادم بره!

یه‌بار هم پیش نیومده! :| :))

ببین حین درست کردنش یادم بود روزه ام. هی ذوق میکردم میگفتم: چقدر خوب که حال داری الانم کیک بپزی.
ولی کاملا ناخوداگاه و طبق عادت خوردم. بعدش که حواسم جمع شد چند بار مچ خودمو گرفتم نذاشتم بازم بخورم!
پا ییز

فکرکردم پست خشن گذاشتی :/

نه ازون پستای لطیفیه که ممکنه به قتل خودم منجر بشه
خانوم لبخند

بَه ببین چه کرده هوپ!

چه خوشمزه ^__^

معلومه خیلی مشغول کیک پزی بودی که یادت رفته 😄

کیک زبرا پز کی بودی تو😉😊

 خیلی خوبه. :-)))
اصلا حواسم نبود. دقت کردم غرق میشم توی کیک پزی و یادم میره همه چی. مثل وقتایی که دارم روی دندون مردم کار میکنم و حواسم فقط به اون محیط کوچیکه و بس
مهدی ­­­­

مامان من ازینا درست میکرد. خیلی دوست داشتم. فرصت بشه برگردم خونه دوباره درست کنه. تو یخچال که میموند بهترم میشد :)

ایشالا برگردین و بازم کیک زبرای مامان پز بخورین. 

غلامرضا ...

سلام...

نماز روزه هاتون قبول. نوش جان. من زیاد اهل خوردن نیستم و تا اندازه ای میخورم که زنده بمونم و کیک این مدلی هم تو عمرم نخوردم.

یاعلی

سلام
ممنون به همچنین
من هم پرخور نیستم ولی به خوراکی که میخورم اهمیت میدم. شاید از این کیک یک تکه بیشتر نخورم. 
برادرم میگفت شبیه تی تاب شده
صخره نورد

دیگه کم کم باید دیپلم شیرینی پزی بدیم بهتون😁

دیپلمو بدین برمممم :-)))
chefft.blog.ir 💞💕

به به چه کیکی، 

ممنونم ^_*
x

You are great

مموفقط کیک خامه دار دیوانه می کنه :دی

مچکرمممم عکس بعد از شکلات خامه ایش رو نذاشتم! :-)))))
پا ییز

نه بابا وقتی تشنه ای و دهنت خشکه نمتونی این چیزا رو بخوری

ولی دلیل نمیشه دلت نخواد
حامد سپهر

من خیلی سال پیش که روزه بودم رفتم نون گرفتم تو راه طبق عادت جاهای خشک نون رو تا خونه برسم خوردم وقتی رسیدم خونه مامان گفت پس این نونهارو کی خورده گفتم من گفت مگه تو روزه نبودی ! تا وقت افطار هی از همه میپرسیدم نکنه باطل شده باشه:))

ای ول به هنر خانوم دکتر:)

فکر کنم این اشتباهافقط روزای اول ماه رمضون که عادت نداریم به روزه داری اتفاق بیوفته :-)))
ممنونم :-)
سالار سپهری

الان وقتشه یه قنادی بزنی یا لااقل با چند تا شون قرارداد ببندی...

با این کار اجازه میدی دیگران نیز از شیرینی های خوشمزه ات که ظاهر بسیار زیبا و پر رنگ و لعابی دارند؛ بهره مند شوند.

حالا من میگم قنادی میزنم ولی خدایی در اون حد ماهر نیستم. خیلی شیرینی و کیک هست که هنوز بلد نیستم.
ممنونم
سالار سپهری

خب،وقتی یه کاری مثل پختن برخی کیک و شیرینی را با علاقه انجام میدهی،طوری که خروجی اش کیک و شیرینی های خوشرنگ و خوشمزه است؛پس در مدت کوتاهی خواهی توانست سایر شیرینی ها را هم خوب و خوشمزه بپزی...

بله ایشالا 
کاکتوس

اوه ببین چه کرده... کیکت منم به حرف آورده :))))

 

هربار به نیت کیک زبرا میرم کیک درست کنم آخرش یه کیک دیگه درست میکنم

اگه کیکم بتونه خاموشا را روشن کنه. :-))
واقعا سخت نیست. حتی میشه گفت سرگرمیه جذابیه
غلامرضا ...

سلام...

منتظر هنرهای دیگه تون هم هستیم.

یاعلی

سلام
ایشالا شکوفا بشن
علی یارتون
نرگس بیانستان

جون نداشتم کامنت ها رو همه شو بخونم ولی همیشه جذاب ترین کامنت ها واسه پستای توعه

 

واااای هوپ... یه دستور کیک شکلاتی بهت میدم بعدا حتما درستش کن عاااالیه تو که عاشق شکلاتی :)

عزیزم ^_^
خوشحال میشم بهم بدی نرگس :-)
معلوم الحال

عمار عمار یاسر

یک مورد روزه خواری در بلاگستان رویت شد. بچه ها رو با یه گونی بفرستید اینجا :))

آقا خودشون گفتن حواست نباشه طوری نی. روزمو با اقتدار ادامه دادم :-))))
هانیه

سلام نوش جان

سلام هانیه جون، ممنونم ازت
مانته‌نیا

چطور بدون من دلت اومد😢

آخه تو که هنرمندتر منی زننننن :-*
ètoile

شما هم مایع کیک میخوری؟؟

مایع کیک نپخته؟😁

 منم وقتایی که کیک درست میکنم، (به خصوص کیک کاکائویی که کره داشته باشه، ظاهرش خیلی خوشمزه ست مثل موس شکلاتی میشه) خواهرم پره های هم زن رو پاکسازی میکنه😅😅 

 جایی خوندم تخم مرغ خام یه باکتری ای داره، فکر کنم سالمونلا، برای همین گفتم

آره خب. خیلی خوشمزه است. در حد همون چشیدن یا پاک کردن همزن و اینا :-)) ولی آریانه هم گفت تخم مرغ میکروب داره، احتمالا کمتر بخورم دیگه :-/
سیما

واااای هوپم زیبرا درست کردی من هم خیلی درست میکردم و به همسایه طبقه پایینی هم میدادم عاشقش بود همش بهم میگفت هر مووقع که کیک درست کردی واسه منم بیار  .ولی چند وقته همش خمیر میشن  . ولی خیلی ذوق کردم ها تو هم مثل من زیبرا درست کردی .ایا میشه به این گفت تفاهم ؟؟؟؟  هوپ خودمی ❤❤❤

 

حوصله زیادی میخواد درست کردنش ولی نتیجه اش عالیه. چرا خمیر؟ شاید دستورت رو عوض کردی. دستوری که توی کامنتا گذاشتم رو امتحان کن بافتش عالی میشه.
اینم یه جور تفاهمه *_^
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan