هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (٣٦)

  • ۱۸:۰۰

کریپتون- در ادامه ماجرای سوال ابتدایی از مردم هنگام معاینه که: مشکلتون چیه؟ 

مرد با تعجب گفت: چی شغلم چیه؟ 

گفتم: نه مشکلتون، مشکل دندونتون!


روبیدیوم- حتی توی یک شهر و در کلینیک هایی با فاصله چند خیابون و محله از هم، بچه ها به طرز متفاوتی بزرگ میشن. چه برسه به مقایسه بچه های تهرانی با بچه های مناطق محروم.

واسه سید مهدی هفت ساله دو تا دندون پالپوتومی و روکش کردم؛ خیلی آقاوار و صبورانه رفتار کرد. آخرش هم وقتی برچسب موتور بهش هدیه دادم، به قدری ذوق کرد که برق چشم هاش رو دیدم. بعد واسه پسرک هفت ساله توی کلینیک دیگه ای پالپوتومی و روکش کردم و با خوشحالی بهش برچسب موتور دادم، گفت: فقط همین؟!

لبخندم جمع شد: خب بیا این ستاره ها رو هم بگیر!

با اکراه قبول کرد و رفتن.


استرانسیم- به مادر اردلان ٤ ساله همون اول گفتم: بچه ات کوچیکه ببرش پیش متخصص. 

قبول نکرد و گفت: قول داده بخوابه.

چه قولی؟ چه کشکی؟ 

انقدر اذیت کرد که دستیارم سرش داد زد. مامانش پرید داخل و دیگه بیرون نرفت. دفعه سومی بود که اردلان ساکشن رو می انداخت روی زمین و دستم رو گاز می گرفت. عصبی شدم و متاسفانه یه داد مختصر زدم. 

دقایقی بعد مادرش نزدیک شد و گفت: دفعه اوله اطفال کار می کنین؟ 

گفتم: نه خیلی کار میکنم.

ادامه داد: پس چطور نمی دونین سر بچه نباید داد زد؟

جواب دادم: این بخشی از فرآیند درمان بود! 

آخر سر هم از اردلان معذرت خواهی کردم. عذاب وجدان داشتم.


ایتریوم- بی حس فک پایین رو درست همون جایی که باید، انتهای فک و با رعایت همه اصول، تزریق کردم. دقایقی بعد دختر با استرس گفت: نمی بینم. چشمم تار می بینه.

گفتم: نترس چیزی نیست. من فک پایین بی حسی زدم، امکان نداره چیزی شده باشه. 

دوباره گفت: نمی بینم.

یکم ترسیدم ولی سعی کردم مطمئن حرف بزنم: عزیزم امکانش هست که انشعاب های عصب چشمت به این قسمت از فک هم اومده باشه، نترس. مورد بوده همکارم به فک بالا بی حسی زده چشم طرف سه ساعت بسته نمی شده و بعدش خوب شده.

با ترس بیشتری گفت: وقتی دو تا چشمم رو باز می کنم، تار نشون میده ولی همین چشمم رو فقط باز می کنم خوبه.

این رو که گفت خیالم راحت شد که چیزی نشده. دستیارم اومد و صحبتی انجام داد باهام و چند دقیقه طول کشید.

یک دفعه دختر با خوشحالی گفت: خوب شدم. اکی شد. بیاین شروع کنین.


زیرکونیم- دندون های قدامی فک بالای پسربچه هفت ساله، به فرم دندون کوسه ای دراومده بود. یعنی دندونهای دائمی پشت دندون های شیری بود و دندون های شیری، لق نشده بودن و باید سریع کشیده می شدن. بماند با چه فیلمی تونستم به پسر بی حسی بزنم. موقع کشیدن گریه می کرد. گفتیم بهش: درد نداری پسر خوب. فقط حس می کنی داره لق میشه. 

گریه اش شدیدتر شد: من می دونم درد دارم یا شما؟ 

البته که همون لحظه کشیدم براش و متوجه نشد و ذوق کرد. نترسین واقعا درد نداشت.


نیوبیوم- از بامزه ترین بیمارهام اون دختر جوونی بود که دقیقا به ازای هر صد و خرده ای باری ( دقیق نمی دونم خب!) که با پوآر هوا دندونش رو خشک کردم، می پرید بالا و غافلگیر می شد و بعد می خندید!


مولیبدن- خانومه زنگ زده بود کلینیک که من باردارم، اگه بیام واسم کار میکنین؟ 

پرسیده بودن چند ماهته؟ 

گفته: همین دیشب اقدام کردیم!

دخترِ پذیرش این رو گفت و غش کرد از خنده. شیفت من که زن نیومد ولی گویا شیفت دکتر بعدی که آقا بوده رفته و دوباره گفته باردارم و مکالمه بالا رو تکرار کرده و آقای دکتر جوان از خنده ای که نگه داشته بوده تا بروزش نده، سرخ شده! میگن با دکترتون راحت باشین ولی نه در این حد!


تکنسیوم- خانوم هایده داشت از ته دل چهچهه می زد و منم سرم به کار خودم توی دهان مرد جوان که به سختی فارسی متوجه میشد، گرم بود. همراهش که مردی میانسال بود وارد شد تا براش روند درمان رو توضیح بدیم. موقع رفتن با کنایه گفت: شاه برگشته؟!

بیمار بعدی هم پسر جوونی بود که عجله داشت در عرض یک هفته تمام دندون هاش رو سرویس کنه و در جواب سوالم که چرا؟ جواب داد: برای گزینش شغل نظامی. 

تازه چشمم به ریش و سیبل انبوهش افتاد!

اومدم سوسکی برم آهنگ رو عوض کنم که دستیارم اجازه نداد. توی اون دو سه ساعتی که زیر دستم بود و یه عصب کشی و چهار تا ترمیم از یک سمت براش انجام دادم، خواننده های سنتی زن و مرد می خوندن و من کار می کردم تا اینکه سنتی ها تموم شد و ریمیکس شادی که از کانال دکتر مستانه، دانلود کرده بودم پخش شد.

پسر زد زیر خنده: حس می کنم رفتم تو فلان تالار و الان عروسیه. سلیقه جالبی دارین.

گفتم: خب کل روز رو توی دهن مردم هستیم، حوصلمون سر میره.

دوباره گفت: نه خوبه قشنگه آهنگ ها. دهه شصتیا این طورین. دهه های بعدی سلیقشون فرق داره.

با اخم گفتم: من دهه هفتادیم. باز کنین.


روتنیوم- دختر جوون و خوشگل خوابید روی یونیت. راستش لمس حالت بالشتکیِ ژل لب واسم طبیعی شده. ولی این بار اون بیلبیلک های طلایی براق و ظریفی که بین موهای قهوه ای دختر بود حواسم رو به خودش جلب کرد. گفتم: چه قشنگن اینا. 

دختر شروع کرد به توضیح و تبلیغ که خوبه و دخترداییم میذاره براتون و دو ماه بیشتر نمی مونه نخواستین ریموو می کنین و بعد همون طور که ساکشن توی دهانش بود، کارت ویزیتش و آخر سر هم آدرس آرایشگاهش رو داد. 

واقعا نمی دونم اسم بیلبیلک طلایی براق با ضخامت مو چی بود؟ خودش هم بلد نبود. ( دوستان منظور لمه موعه!) حس می کنم پشیمون و خسته میشم ازشون. وگرنه قدمی در مسیر داف شدن برمی داشتم.


رودیوم- هی هر بار توبه می کنم که برای بچه ها کار نکنم. باز با درد شدید میان و مجبور میشم اورژانسی اقدام کنم. دندون دائمی پسرک نه ساله رو همراه با اذیت ها و جیغ  و فریادهاش عصب کشی کردم. بدون لحظه ای عصبانی شدن و با واگویه ی درونی اینکه: هوپ! داد نزن سرش، اردلان رو بخاطر بیار.

بعد دندون واسش عصب کشی کردم هلو.

خب طبیعتا روزهای اول بعد از درمان، بیمار درد زیاد داره و باید مسکن مصرف کنه. ولی والدین بچه تشخیص دادن مسکن برای بچه بده و نذاشتن بخوره.

گویا دو روز بعد پدر پسر رفته کلینیک و داد و بیداد که فلان دکتر گفته دندون بچتون عفونت داشته نباید عصب کشی میشده! ( خیلی دوست دارم این مثلا دکتر رو ببینم. حس می کنم همون دکتریه که اون سری هم مرد کرونایی رو به جون من و کلینیک انداخت و بالاخره مرد با ویزیت متخصص قانع شد که عصب کشی من هیچ مشکلی نداشته و دیگه نیومد) 

پذیرش تعریف می کرد هر چقدر دکتر شیفت می گفته طبیعیه درد و اندوش مشکلی نداره، مرد بیشتر داد می زده که میرم شکایت می کنم نظام پزشکی.

اون ها هم دیدن قانع نمیشه که بچه باید مسکن بخوره تا وقتی از درد بیوفته. شماره نظام پزشکی رو روی برگه تقدیمش کردن و گفتن: برو شکایت کن ببینم چی کاسب میشی!

هوپی که بنده باشم انقدر وسواس دارم سرِ درد بیمارهام، که بدون استثناء به تک تک بیمارهام مسکن های مخصوص شرایطشون رو تجویز می کنم. جلسه بعدی که بیمار عصب کشیم رو می بینم، قبل از اینکه خودشون چیزی بگن،  ازشون می پرسم دردشون چطور بوده و واقعا راست میگم که نود درصدشون می گن یا درد نداشتیم یا فقط یه مسکن خوردیم و خوب شدیم.  بیمارهایی مثل بیمار همین خاطره و اینطور همکارهای ناآگاه خستگی رو به تنم باقی می گذارن.


توئیت روز:

( یاد مریض دوستم افتادم جلسه اخر بچه بش گفته خاله کارم تموم شد؟

 گفته اره

_ ینی تموم تموم؟

+اره عزیزم

_ ینی دیگه پیش شما نمیام؟

+نه

_ خیلی خری خاله

و فرار کرده:)))))

*معصومه*)


  • ۴۱۲
ربولی حسن کور

سلام

امیدوارم موفق به گذاشتن کامنت اول در این وبلاگ پرطرفدار بشم گرچه چون کامنتم یه کم طول میکشه بعیده.

کریپتون- واقعا انگار از کریپتون اومده بوده (توضیح: سوپرمن از کریپتون اومده بود اگه اشتباه نکنم)

روبیدیوم- باید میگفتین هر برچسبی بهت میدم پولشو از خانواده ات میگیرم تا مادرش بگذاردشون سر جاش!

استرانسیم- نه که خودش بچه را طبق اصول تربیت کرده بوده!

ایتریوم- احتمالا با نوک سوزن آنتن تکون خورده بوده!

زیرکونیوم- شرمنده یادش به خیر وقتی توی دبیرستان اسم این عنصرو برای اولین بار شنیدیم چقدر خندیدیم!!

نیوبیوم- باید میگفتین میخوام پوار بزنم آماده ای؟!

مولیبدن- حالا یه مریض هم که صداقت داره صداشو قطع کنین!

تکنسیم- تازه چشمم به ریش و سبیل انبوهش افتاد؟ قبلش فقط یه دهن میدیدین؟! راستی آدرس کانال علمی دکتر مستانه را گذاشتین ها!

روتنیوم- راستش نفهمیدم چیو میگین پیرسینگ بود؟

رودیوم- خدائی گاهی اون قدر بعضی مریضها میپرسن علتش چیه که فقط میخوام یه چیزی بگم که فقط برررررن! (یا نکنه کار اون خواستگار دل شکسته بوده؟)

توئیت روز- یعنی این بچه دیگه دندون درد نمیگیره؟!

سلام علیکم
اختیار دارین نفر اولین. والا معمولا و اخیرا بیشتر کامنتهای این مدل پست کمتر شده. الان هم شما تکین اینجا!

- شاید حق دارن چون از پشت ماسک و شیلد صدام خوب شنیده نمیشه.

- این بچه ای که من دیدم انقدر اشباع بود از هر چیزی که هیچ هدیه ای به چشمش نمیومد و دنیا به هیچ جاش نبود!!!
- بچه اش قابل تحمل تر از خودش بود.

- خط رو خط شده بود برفک شده بود!

- ما هم خندیدیم ولی از وقتی اومدیم دانشگاه و فهمیدیم جنس گرون ترین روکش های زیبایی از زیرکنیومه دیگه نخندیدیم!!
- اخه یهو تو یه دیقه پنج بار استفاده میکنم ازش نمیشد که هر بار بگم :-))

- این حرفای منشوری واسه شما پزشک ها طبیعیه. ما دندونیا معذب میشیم.

- قبلش فقط عکس و ماسک روی صورتش رو دیدم. ولی اره ما ادما رو با دهانشون میشناسیم!
نه چک کردم کانال اصلیشه.

- نه پیرسینگ که به پوسته. بذار اینطور بگم: موی مصنوعی پلاستیکی براق طلایی به ضخامت یک تار مو. لا به لای انبوه موهاش بود. شاید ده دوازده تا.

- مشکل اینه نمیرن میمونن و هر چی توضیح بدی چون فلان دندونساز گفته بهمانه پس بهمانه! نه بابا. اون بنده خدا که خواستگاری نکرد توپیدم به نرسه ترسیدن! شاید هم از اول قصدی نداشتن من بد برداشت کردم.

- به خیال خودش نه :-))) نمیدونه ما ول نمیکنیم شما رو هیچ وقت 😈

ن. ..

:) 

معذرت می خوام که حسی که من از خوندن پست هات می گیرم را تو از خوندن پستهای من نمی گیری خواهر

اون لبخندی کا اون بالا گذاشتم هنوز رو لبهامه فقط با یک بغضی که این پایین با جمله ای که در ادامه ش نوشتم همراه شد، البته الان مرتفع شد مثل تاری چشم اون دختره :)

ها راستی با یه چشم خوبم با دو چشم تارم چجوری تو رو مطمئن کرد؟ 

پاییز قشنگم. 
شما اختیار وبلاگت رو داری و هر چی دوست داشته باشی میتونی توش بنویسی. از طرفی خواننده هات حق دارن از خوندن حرف هات غمگین بشن. ولی محق نیستن بهت بگن چی بنویس و ننویس.
به جواب سوال اخرم توی دو پست قبلی رجوع کن ببین چی گفتم.

ایشالا لبخند روی لبت پردوام تر از بغض هات باشه. من هم زیاد بغض میکنم و زیاد بغضم رو فرو میبرم.

از این نظر که فهمیدم بیشتر ترسیده و احتمالا ضعف کرده.
چون اگه مشکلی ایجاد شده بود وقتی چشم تار رو تکی باز میکرد بازم تار میدید ولی این دختر میگفت خوبه الان دو تا رو که باز میکنم تار میشه. عصب افتالمیک درسته منشا یکسانی داره با عصب فک پایین ولی از هم جدا میشن در همون مسیر ابتدایی صورت. اگه بی حسی عمیق فک بالا زده بودم و این حرف رو میزد سکته کرده بودم.
ن. ..

بی حسی روی عصب باشه یا هر جا، مگه از بین نمیره؟ نمیره؟ نگو مثل بلز میشه صورتشون؟ 

ببین نیدل های ما رو که دیدی، خیلی ظریفن. احتمال اسیب زدن دائمی به عصب فوق العاده کمه. بعد از پایان اثر بی حسی این فلجی هم از بین میره. این دختره اگه واقعا مشکلی ایجاد شده بود سر ٥ دقیقه خوب نمی شد.

راستی یادمه دندون عقل دوستم رو که کشیدم، تا ٥ ساعت بعدش نصف لبش حس نداشت. چون می ترسید عمیقا بی حس کرده بودم. بعد نشستم ماساژ دادم براش با میگوی یخ زده ای که تو یخچال پانسیون بود ( یخ نداشتیم!). سریع حسش برگشت.
واقعا ترسیده بودم ولی باز نشون ندادم که ترسیدم.
یه نفر(Arezooo)

سلام...

چه جالب تا حالا تو کلینیک و مطب دندانپزشکی ندیده بودم آهنگ بذارن...

مولیبدن: من اگه بودم واقعا خندمو نمی تونستم کنترل کنم. عجیب نیست ولی بیانش با این همه جزئیات یجوریه:))))

روتنیوم: فکر کنم منظورتون از بیلبیلک های طلایی لمه مو باشه. اگه اشتباه نکنم...

با خوندن توئیت قهقهه زدم. خیلی خوب بود...😁

 

 

سلام
ببین هر جایی من هستم اهنگ هست! توی طرحم هم حتی اهنگ میذاشتم و از شبکه نمی ترسیدم! :-)))

ما از بس سر این خاطره خندیدیم، دل درد گرفتیم. بعد نرس بهش گفته خجالت نمیکشی به دکترت اینطوری میگی؟ گفته خب وطیفه شما بود بهش بگین نگفتین خودم گفتم!

ایول دخترم. آفرین لمه مو. الان لینکش رو میذارم توی پست.

خیلیییی خودم هم قهقهه زدم سرش :-)))
ن. ..

دمت گرم من که حتی ترسم از اونی که هست هم بیشتر بروز داده میشه :(

چه جالب جای بی حس را با یخ ماساژ میدی و حسش برمی گرده خدایی نمی دونستم 

در مورد نیدل هم من اونقدر ترسویم و اونقدر کم رفتم دندون پزشکی که راستش نگاه نکردم ولی حتما ظریفه 

دو پست قبلی هم منظورت دو پست قبل بود، اون  «ی» منو به گمراهی برد :))))

بعد دیگه اینکه من از صحبت کردن آروم میشم راستش، نه صرفا نوشتن بدون بازخورد اینو برای اینکه تفاوتم با جوابت به سوال آخر مشخص بشه نوشتم

معنیش اینه من از تو خودخواه ترم 

اگه ترس و استرس رو توی چهره دکتر ببینن کار تمومه. باید با اعتماد به نفس منیج کرد جریان رو.
 ظریف تر از نیدل هاییه که شما موقع تزریق استفاده میکنین. 

خب من تقریبا کامنتای نصف پست هام بستست چون فقط میخوام بنویسم و نشنوم. در این زمینه متفاوتیم.
ماوی.

استرانسیوم رو که خوندم چقدر درکت کردم!😩 من با کلاس اولی‌هام گاهی صدام می‌ره بالا و عذاب وجدان بعدش! 🤦‍♀️ یعنی چقدرم بچه‌ها رو دوست داشته باشی، چقدرم تجربه داشتی تو کار با بچه‌ها، چقدرم اعصاب و روانت آروم باشه (که تو مملکت ما یه کم سخته)، باز یه جاهایی ممکنه کنترل رو از دست بدی. 

من هم واقعا کنترلم رو از دست دادم که به ندرت این اتفاق میوفته و خیلی خودم رو بعدش سرزنش کردم. انگار تمام زحمتام واسش جلوی خودم بی ارزش شد.
یاسی ترین

به‌به از پست‌های مورد علاقه‌م 😂

متاسفانه بچه‌های الان سخت خوشحال میشن. من یکیشو دارم تو خونه :| تازه اصلا هم رفاه‌زده نیستیم ولی خوب نوه اول بوده و هدیه زیاد گرفته :/

اون بچه‌هه که دندونش کوسه‌ای شده‌ بود، چرا مامانش تو خونه نخ نبسته بود به دندون شیریش بکشه؟؟؟ 😁 تمام دندونای شیری من اینجوری کشیده شدن.

دختر من بعضی وقتا  بهش میگیم برو جیش کن یا بیا سر غذا مقاومت میکنه آخرسر میگه بدن منه بدن شما نیست که من احساس میکنم گرسنه‌م یا جیش دارم :|||||||| بله با همین یه وجب قد.

موزیک همیشه باید پخش بشه به‌به 😍😍😍😍

اون چیزای توی مو 

اولین باره میشنوم :)))

^_^

نوه های اول و در کل بچه های خوش سز و زبون از بس توجه و هدیه از بقیه گرفتن، به هیچ چیز راضی نمیشن. یه وقتایی میگم بچه بودم چقدر دلخوشی هام کوچیک و ساده بودن.

سفت بودن دندون هاش. معمولا وقتی در این مرحله گیر کنن و دندون لق نباشه میترسن میان دندونپزشکی. بگذریم از والدینی که حتی برای دندون لق بچشون هم میان پیشمون. ولی تک تک دندون های شیری من رو مامانم کشیدن و من اولین بار ١٣-١٤ سالگی دندونپزشکی رو دیدم.

صد الله اکبر به این نسل جدید! آدم از پس زبونشون برنمیاد!

بلهههه! باید. البته وقتی شلوغه و سر و صدا زیاده خاموش میکنم.

من دیده بودم نمی دونستم اسمش چیه.

تسنیم ‌‌

آقا من اومدم بگم اینی که میگی لمه‌ی موئه و منم چند روزه باهاش آشنا شدم، اونم توی دیجی‌کالا 😊 که دیدم یه نفر قبل من گفته :)

ببین دیجی‌کالا بسته‌ای فک کنم سه هزار و پونصد تومنه :))) رنگ‌های مختلف هم داره. البته اگه موهات خیلی بلند نباشه به دردت می‌خوره، چون طول بلندترین دسته‌ای که من دیدم ۹۰ یا ۹۵ بود. بلندتر باشه هم دیجی‌کالا نه، ولی بیرون قرقره‌ای‌شو داره. بعد هم آموزش نصبش رو از تو نت ببین، خیلی راحت تو خونه هم نصب میشه. اگه فک می‌کنی ازشون خسته میشی می‌تونی فقط تو مهمونی استفاده کنی :)

من خیلی وقته توی اینستا دیدم.
این دختره گفت یه قرقره نخش رو ده تومن گرفتن و واسه چندین نفر استفاده میکنن.
راستش من واسه یک هفته شاید برام جذاب باشه، همون مهمونی و عروسی و چون موهام کوتاهه و حالا حالاها میخوام کوتاه نگهشون دارم، ایشالا کرونا رفت و مهمونی و عروسی دعوت شدم تنها راهکار برای تزئین موهام استفاده از لمه رنگ لباسمه!
sepid.v ~|

سلام

خیلی دوست دارم این پست هارو

لمه مو خیلی خوب و راحته ، یبار تجربش باحاله...منم گذاشته بودم تو تابستون ولی ی ماهه ریمو کردم تجربه جالبی بود

چه بچه باهوشی بوده اول پرسیده و مطمئن شده دیگه نمیاد پیش خانم دکتر بعد حرفشو زده!!😂😂😂

سلام

مچکرم
حتما یه بار امتحان میکنم ببینم چطوریه!
باهوش و با سیاست :-)))))
جهانِ هیچ

سه ماه پیش ۷ تا دندون عصب کشی کردم و با مسکن دکتر هیچ دردی نداشتم عوضش به خاطر خوابیدن طولانی کمر درد میگرفتم 😢

الان هم غذا میخورم با این دندون ها احساس میکنم غذا بهم نمیچسبه مزشو خوب حس نمیکنم.

دکتر من وقتی کار طولانی میشد خودشون یه ریتم آهنگی رو زیر لب زمزمه میکردم خیلی آرامشبخش بود.

همون طور که گفتم نود درصد بعد از عصب کشی اصولی با یا بدون مسکن درد ندارن. ولی خب یک عده هیچ جوری دردشون ساکت نمیشه جز با صبوری که روند بهبودی طی بشه.
بهتون نمی چسبه؟ عصب کشی کاری به اعصاب چشایی زبان نداره ها. 

این خوندن رو خیلی روم نمیشه. حتی همراه با خواننده ای که میخونه.
دست ها

توییت روز عالی بود :))))))

بله همین طوره
معلوم الحال

سلام 😁

روبیدیوم: شما به بزرگام جایزه میدین؟ مثلا از این آینه‌ها و برچسب؟

استرانسیم: احسنت 👏 سیاست نصف مردی (زنی) ه !!! 😂 البته من از همون اولشم میدونستم شما یه دکتر خشن و قصی القلبید 🤭

مولیبدن: :))))

روتنیوم: کمپین حمایت از هوپ جهت داف شدن راه بندازم؟ 😂 ما خوانندگان این وبلاگ از همه دنتیست‌بلاگرها حمایت می‌کنیم. 

رودیوم: یه مسکن فیل افکن جهت مواقع ضروری معرفی می‌کنید؟ 😂

سلام علیکم
خیر، بچه راهنمایی به بعد بشه کادوی در خور ندارم واسش! حتی پنجم دبستان به بعد.

واقعا سیاست نیست. بخشی از روند درمان کودکان وویس کنترله. اینطوری که برای لحظه ای تشر بزنی و قدرت خودت رو به بچه نشون بدی تا ساکت شه و حرف گوش کنه. واسه همین والدین رو بیرون میکنیم تا نبینین این چیزا رو. البته تشری که به اردلان زدم یکم زیادی بود. خشن خودتی!

داف بشم برای که؟! :-))) برای دل خودم نچرال بیوتی کافیه 

خیر، ابیوز میشه!


جهانِ هیچ

زبونم سالمه در واقع چون تعداد دندون هایی که عصب کشی کردم زیاده حس دندون مصنوعی بهم دست داده و دو دندون دیگه هم مونده که عصب کشی میخواد.

 دندون ها از داخل پوسیدگی دارن و از بیرون کاملا سالم و خوبن وقتی گرافی گرفتم خرابی ها مشخص شد 😭😭😭

متوجه هستم چی میگین. عادت می کنین کم کم.
می تونم شرط ببندم یا نخ دندون نمی کشین یا مرتب و صحیح!
آبان ...

وای کار با بچه ها دیواننه کننده است .

وای چقدر خندیدم سراون خانمه که گفت حامله است 

ا لمه ..منم خیلی خوش ام اومد باحال بود ولی خب فعلا که جایی نمیریم تو خونه ایم ..منم حوصله این کارها ندارم ولی باحاله ..فانتزی طوره 

این اقا اگه این اهنگ ها رارخوشش اومد باید گزینش رد بشه ...😎

فضای کلینکی که توش هایده پخش میشه ..حس سالن ارایشگاه میده 😁

ببین آبان تا وقتی مجبور نشم، واقعا دلم نمیخواد براشون کار کنم. اعصاب دوران طرحم رو نمیدونم کجا جا گذاشتم. البته که بچه های شهر طرحی کجا و این بچه های تخس و حرف گوش نکن و لوس همشهری کجا!

اره منم میذارم تو لیست کارهای بعد از کرونا!! امیدوارم خز نشه تا اون وقت.

ایول خیلی خوب بود حرفت. اصلا تعجب کردم اعتراض نمی کرد به آهنگ ها.

مگه چشه؟ عشق میکنم عشق!
جهانِ هیچ

درست میگین مسواک زیاد میزنم اما نخ دندون اینطوری بود که اگر یادم بمونه یا حسش باشه ولی الان دیگه دکترم از تکنیک تهدید استفاده کرد و بعد از هر چیزی که میخورم نخ دندون می کشم.

ظاهر سالم و تمیز دندون ها ولی پوسیدگی های متعدد بین دندونی دلیل اصلیش همین نخ دندون نکشیدنه.
عرفان‌‌ ‌‌‌‌

حالا واقعا اون ماجرا جزء فرایند درمان بود؟ :)

+ من اندازه اون پسر آخری سیاست ندارم :|

بله هست واقعا بخشی از کنترل کودکان غیرهمکار وویس کنترله. ولی خب نباید مادرش می دید!

حتی من هم! اول مطمئن شد بعد حرفشو زد
x

فقط مورد آخر و خاله خطاب کردنش :))

از بس خودمون بهشون میگیم خاله اونام همینطوری صدامون میکنن.

ربولی حسن کور

سلام

ممنون برای لینک لمه 

هی میخواستم برم سرچ کنم و هی یادم میرفت!

سلام به شما
خواهش میکنم :-)))
نل

خاطراتت هرروز جذابتر از قبل میشن

 

هوپ من نیز عاسق لمه هستم. اما مقاومت شدیدی در مقابل کارهای زیبایی موندگار دارم. یا میترسم که آسیب ببینم یا خوشم نیاد. مثل لمه و تتو و هاشور و.... .

در نتیجه خودم با نخ لمه و ‌نخ قرقره و کش چهل گیس که نخصوص بافت هست. لمه درست کردم😂

به این صورت که به دسته ای از موهام وصل میکنم و بعد باز میکنم لابلای موهام. 

خیلی هم خوشگل شده بود. هرکسی روی موهام دیده بود میگفت این چیه؟برای ماهم درست کن.

تازه رنگی رنگی هم درست کرده بودم.

خلاصه اگر تو هم ترس اینمدلی داری. خودت درست کن.خیلی هم ساده است.

امیدوارم ته نکشن! البته زمان طرح طرفدار بیشتر داشت این پست.

افرین منم خیلیییی مقاومت دارم در برابر کارهای زیبایی دائمی. برای اینکه نرم میکروبلیدینگ کنم ابروم رو یا مژه لیفت یا اکستنشن کنم رفتم محلول تقویت کننده ابرو و مژه گرفتم!
ولی لمه رو میگفت سر دو ماه کنده میشه.
تسنیم هم گفت باید برم سرچ کنم ببینم چه مدلیه نصبش.
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

خاله بیچاره:))))

من کوچیک بودم رفتم دندون پزشکی بعد از اینکه کارمون تموم شده بود و جلسه بعدش برای مادرم رفته بودیم هی مامانم گفت تشکر کن فلان. منم به زور تشکر کردم:)))))فکر کنم تا حالا هیچ بچه‌ای ازش تشکر نکرده بود:/ خیلی تعجب کرد!

به ندرت بچه ای خودجوش تشکر میکنه. بیشتر هم اونایین که توی سنین دبستانن.
ولی خیلی پیش اومده والدین مجبورشون کنن به زور تشکر کنن و ری اکشن های جالبی ازشون دیدم!
آرزو ﴿ッ﴾

خیلی باحال بودن خاطرات این سری :))

من انقدر دوست دارم وقتی می‌رم دندون‌پزشکی آهنگ پخش شه. آخه حواسم رو اندکی پرت می‌کنه ولی نمی‌تونم خودم با گوشی و هندزفری گوش بدم، چون صداهای ‌اطراف رو دیگه کامل نمی‌شنوم و فکر می‌کنم کنترلم روی شرایط کم می‌شه :|

از عکس اون لمه مو هم خوشم اومد، یعنی رفتم تو فکر. :))

باحالی از خودته ^_*

ببین هر جایی من باشم اهنگ هست، تو هم که یادمه میترسی بیا پیش خودم! 
می فهمم چی میگی. 

منم رفتم تو فکر ولی واسه جشن و مهمونی بعد کرونا
آرزو ﴿ッ﴾

الآن عوارضش رو سرچ کردم ببینم چه‌جوریه، توی نینی‌سایت ملت نوشته بودن خز و قدیمی شده :| و این نظرات رو سال ۹۵ نوشته بودن :| چقدر دنیا جلوئه :دی

عوارضش شده خز و خیلیش؟! خواهرمم مسخره کرد گفت زشته!
من یک سال پیش تو اینستا دیدم.
نرگس بیانستان

همه پست هات رو میخونما

ولی با گوشی کامنتم نمیاد

با کامپیوتر اومدم میام میگم 😐

با گوشی کامنتت نمیاد؟!
برو خجالت بکش نرگس! من ٩٩/٩٩ درصد پست هامو که اکثرا طویله ان، با گوشی تایپ میکنم.
نرگس بیانستان

رفتم خجالتم کشیدم

ولی باز کامنتم نیومد

اکثرا طویل اند

نه طویله اند😁

دقیقا طویله اند! نه طویل
نرگس بیانستان

حالا که اینطوره اصلا نظر نمیدم

بای -___-

بلاکی بای
نرگس بیانستان

خودت بلاکی 

بای

جا این همه کامنت مث دخترای خوب حرفتو میگفتی و میرفتی!
نرگس بیانستان

بده امار کامنتاتو میبرم بالا؟ 😐

کیفیت مهمه هانی نه کمیت! 
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan