دلبر جانان من، برده دل و جان من/ برده دل و جان من، دلبر جانان من

  • ۰۰:۵۹

نوجوون بودم و جاهل. قدرت نه گفتن نداشتم. به قد و قواره ام نگاه می کردن و پیش خودشون می گفتن: خودشه! صورتشون رو با چادر مشکی قاب می گرفتن و می اومدن جلو. با هزار خجالت و سرخ و سفید شدن می گفتم که بچه ام و وقتش نیست. بعضی ها قانع می شدن و یک سری اصرار پشت اصرار که حالا شما ازدواج کنین، درست رو توی خونه ما ادامه بده و خودم غذا می پزم واستون و این صحبت ها. اون وقت بود که کوله ام رو روی شونه ی چپم می انداختم و محکم میله ی اتوبوس رو می گرفتم و با من من می گفتم: راستش نامزد پسرداییمم... می دونین؟ نشون کرده ی پسرداییمم... خیلی وقته شیرینی خورده ی پسرداییم هستم...  لبخند ملیحشون سریع جمع میشد و می رفتن. من هم نفس راحتی می کشیدم. در منطق بچه گانه ام همین که پسردایی وجود خارجی نداشت، بعدا برام مشکلی ایجاد نمی شد!

 شما که غریبه نیستین همه ناامید بودیم که دایی رضایت به بچه ی دوم بده. تک پسر بود و تنها دایی جان ما. تا اینکه اون روز توی مهمونی یک لحظه احساس کردم زندایی حامله است و درست حدس زده بودم. چند ماه گذشت و گفتن منتظر پسردایی تون باشین! وقتش بود که از راز نوجوونیم پرده بردارم. موجبات خنده ی همه فراهم شد و زندایی با اینکه اعتراف کرد از عروسش راضیه، ولی کم مادرشوهربازی درنیاورد! 

این همه صغری کبری چیدم که بگم شوهرکوچولوی من دیروز به دنیا اومد. درسته که خیلی منتظرش بودم و یکم تفاوت سنیمون زیاده، تقریبا چیزی شبیه رئیس جمهور فرانسه و همسرش، ولی مهم عشق و علاقه است که بین من و شوشو نی نی از روز اول بسی فراوان برقراره. قرار شده اجازه بدیم یکم بزرگ بشه و من هم درسم تموم و بریم سر خونه زندگیمون... بگو ان شاالله

؛))


+ چند روزه اینترنت مخابرات بازی در آورده و آدرس های با نشانی ir. رو اصلا باز نمی کنه برام. کلی وبلاگ نخونده دارم. به سختی با نت خط می تونم پنلم رو باز کنم... 

++ پژال جان، لطفا ایمیلت رو چک کن عزیزم ؛)

  • ۱۵۷۱
تی رکس
ساقدوش خواستی بوگو :)))
اسمت رو گذاشتم بین شون، ایشالا تو شادیات جبران کنم ؛))
حنا :)
خدااااا... خیلی خوب بود :))
تولد شوهرتو بهت تبریک میگم. جشنتونو تو همین وبلاگ بگیریم.
مچکرم حنا جان ؛)
ایشالا زودی بزرگ بشه، بهش میرسونم تبریکت رو ^_*
آرزو ﴿ッ﴾
تبریـــــکِ ویژه! :))
منم پسردایی نداشتم. و هنوزم ندارم البته :| :))
ممنونم ؛)
ایشالا تو هم پسردایی دار بشی، خیلی قندعسله :*
احسان ..
تولد شوهرتون مبارک باشه
براش ی جفت جوراب هدیه بخرید
خدایا :))))
این کامنت عالی بود :))))
قربون پاهای کوچولو و کشیدش برم من! 
الـ ـی
آخیییی ^_^ ان شاءالله :))
خدا حفظش کنه :)
نی نی ها کلاً شیرینن ولی بچه های دایی شیرین ترن انگار :))
براهمون من عاااشق دختر داییمم :)
ممنون ^_^
من عاشق نوزادهام... عاشق ها!
دخترداییم هم خیلی دوست داشتنیه، به تنهایی مامان و خاله هام رو عمه کرد :)))
Fatemeh Aa
چه باحال:)))))
یعنی رسما خواستگاری نمودی ازش دیگه:)))😅
رسما... عاشق سینه چاکش بودم از وقتی که نبود :))
آبان ...
وای چه عشق اسطوره ای ...😂
من چرا این ریس جمهور فرانسه را درک نمی کنم ...؟
چه خوبه که برگشتی ..
امیدوارم اینترنت مخابرات شعور پیدا کنه ..بفهمه دلمون واست تنگ میشه ..بازی در نیاره 🤗
رومئو و ژولیت باید بیان پیش من و شوشو نی نی لنگ بندازن ؛))
برای من هم عجیبن، ولی عمیقا دوستشون دارم... حس می کنم یه عشق خیلی خوشگل بینشون جاریه!
هی قطع میشه، زنگ میزنم دعوا می کنم وصلش میکنن :-/
آندرومدا :)
فور اِوِر 😂
فور اورررر... اشکم دراومد اصن! 
فرشته
بیا حرف آرایشگره مسخره کردی،دیدی درست گف^_^
عه... شمام یادتونه چی گفت آرایشگره ؛))))
شکلک خجالت و اینا
étoile
خیییییلی خندیدم. شو شو نی نی:)))))))
یه ساعت دیگه امتحان جنین دارم، با بی حالی داشتم مرور میکردم، اینو خوندم سرحال شدم.:)))
مرسیییی
خداروشکر که داستان عشق من و شوشو نی نی تو رو سر ذوق آورد
موفق باشی توی امتحانات
♫ شباهنگ
به پای هم پیر شین :)))
ممنون، ایشالا واسه تو و آقا مراد! ؛))
شارمین
=))))


از تو چه پنهون منم عمریه عاشق پسر عمه بابا هستم! با این تفاوت که من بخت و اقبال تو رو ندارم. چون بابا اصلا عمه ندارن و مامان بزرگشونم قبل از تولد من به رحمت خدا رفتن و حتی نمی تونم منتظر تولد یک عدد "عمه ی پدر" باشم چه  برسه به پسر عمه! ^_^
شارمین :)))))
نگو که تو هم از حربه ی من استفاده می کردی؟ 
؛))
لیمو جیم
ان شاالله:))
سپاس ؛))
خانمِ میم
خوشبخت بشین ایشالله ؛))
خیلی مچکرات و اینا :))
🍁 غزاله زند
الهی :)))) چقدر خوب ! به پای هم پیر شین 😂
بنظرم میشه یه کاره دیگه‌ هم کرد! تو باید منجمد بشی تا پسردایی‌جان همسنت بشه و بعد یخ‌ت رو آب کنن 😂 اون موقع تفاوت سنی هم از بین میره به امیده خدا 😁
حالا هر چی صلاحه! 😆
برای تسریع این روند میشه من هم برم توی زودپز!! :)))
Dr. Nelii
اوخی مبارکه:))
عروسیتونو بعد کنکور بگیرین که منم بتونم بیام
سلامت باشین، ممنونم ؛))
باشه عزیزم، یه کاری میکنم همه باشین ؛)))
Dr. Nelii
اوخی مبارکه:))
عروسیتونو بعد کنکور بگیرین که منم بتونم بیام
Dr. Nelii
اوخی مبارکه:))
عروسیتونو بعد. کنکور بگیرین که منم بتونم بیام
ملیکا
😂😂😂😂😂😂😂😂😂 ان شاءلله😂😂😂😂😂🤣
قدم نو رسیده مبارک باشه 💗 عروسیتون همه رو باید دعوت کنینا😐😂😂😂
مرسی 😊😊
باشه تا جایی که بشه همه دعوتین ؛))
صبا مهندس
من متاسفانه هیچ وقت جرات نداشتم از این کارا بکنم!چون بلافاصله از طرف خانوادم توبیخ می شدم که چرا رو خودت اسم گذاشتی و این حرفا!!!از یه خانواده تحصیل کرده و کاملا امروزی!!!!
والا خانواده اطلاع نداشتن، دوره ی راهنمایی و تا حدی دبیرستان سرخود این کارو میکردم، میگفتم پسردایی که ندارم، پس اسمی روی من نمیمونه،اسم کازین های پسر دیگه رو نمیاوردم چون داشتم همشون رو! بعدش یکم بزرگ تر شدم دیدم خیلی کار درستی نیست و قدرت نه گفتنم بالا رفت، دیگه این رازو فاش نکردم واسه کسی و عشقم رو توی دلم نگه داشتم ؛))
ماسک
من هنوز که هنوزه بفهمم کسی نحتی قصد همچین پیشنهادی واسه پسرشو داداششو ... داره  چنان اخم میکنم و بخت النحس و برج زهر مار میشم که طرف لب نگشاید  و البته سعی میکنم از اون محیط هم هرچه زودتر فرار کنم
آره منم رویکرد اخیرم همین بوده 😆😆
معلوم الحال
سن که فقط یه عدده :) مهم تفاهمه :دی
به پای هم جوون بمونید ایشالا
آفرین، همینه دقیقا ؛)))
ممنون، ایشالا واسه شما!
Pary darya
عزیزززززم*_* ((((-:
^_* ❤
ربولی حسن کور
سلام 
مبارکه 
اما خداییش نقشه خوبی بوده برای فرار از دست خواستگارها 
سلام
ممنون! نقشه ام حرف نداشت ؛))))
Man Mobham
انشالله به پای هم پیر شین.البته به من ربطی نداره اما یه حسی بهم میگه فاصله سنیتون زیادی زیاده هاااا.😂😂😂😂😂😂😂😂😂
نخیرم بسیار بسیار مناسبه! ^_^
x
این پست رو خیلی جالب شروع کردی و ربط دادی به تولد آقای پسردایی :)) مبارک باشه 

‌رییس جمهور‌فرانسه که خیلی عجیبه .....جالبه که هر کدوم از عکس های این آقا و همسرشون رو میبینم یه جورای قشنگی جفتشون خندیدن و شادی تو عکس موج میزنه  
ممنونم ایکس جان ؛)
آره... عشقشون عجیب و قشنگه!
فریبا
الهیییی چه داماد کوچولوی خوشبختی! به پای هم پیر شید ؛)))
فدای داماد کوشولوم بشم من😘😘

صبح
این جدی جدی بود یا راستی راستی؟ 
اگه سن یه عدده 11سال تفاوت سنی که باهمکار دندانپزشک زیاد نیست
هر کس دیدگاهی داره واسه خودش و نظرش محترمه
صبح
این جدی جدی یا راستی راستی  منظورم جدی جدی یا شوخی شوخی بود. 
بله نظرتون محترمه. 
 ازدواج یه دختر مثلا بیست ساله با پسر دایی تازه به دنیا اومده رو پرسیدم شوخی بود؟ 
میبخشید شما دوبار سئوال کردین و درست نیست که جواب ندادم. جواب سئوالتونو راستش اگه میشه جواب ندم میشه؟ 

نه جدی بود پس!
این از اون سوال های عجیبیه که میگم میپرسین!
راستش من دوست دارم خواننده های وبلاگم رو بشناسم، شما دوست ندارین، من هم دوست ندارم به سوالات یک فرد ناشناس پاسخ بدم :-)
صبح
باشه بابا سئوالاتونو دوباره بفرمایید. من در اسرع وقت خیلی کامل توضیح میدم. 

سوال خاصی نبود. چند سالتونه؟ چه رشته ای هستین؟ چرا انقدر کنجکاوین؟ 
صبح
27. ارشد یه رشته هنری_انسانی. خب بعضی از سئولاتو میپرسم برای اطلاعات عمومیم مثلا اونایی که از دندان میپرسم، بعضیام خدایی نکرده قصد فهمیدن زندگی کسی رو ندارم چون مردم شناسی رو دوست دارم. میدونم سئوال بالاییم بچگانه بود اما خب آدمایی هم پیدا میشن با اون اختلاف سنی که از بچگی به قول شما نشون کرده دیگری بشن. نظرات وعقایدی هم پیدا میشه که عجیب باشه بخاطرهمین سئوال کردم و بیشتر متعجب بودم:)))))از یک شهر نشین اونم یه تحصیل کرده و .... بعیده. خب شوخی بوده دیگه ولی یه جوری نوشته بودین که اینطور برداشت کردم
امیدوارم به جواب سئوالتون رسیده باشین:)

سلام ممنون. والا لحن طنز من کاملا واضحه و انقدر عجیب بودن سوالات که من تصورم این بود سنتون خیلی کمتر از این ها باشه!
ضــِــد !!

میشه منم چک کنم؟

بله؟!
صبح
حالا من یه چیزی بگم ناراحت نشین شماهم با این لحن گفتن تون فکر میکردم  کمتر از این سن و سالتون باشین نهایتا نوزده بیست:)
نظر شما هم محترمه.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan