هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (٢١)

  • ۱۴:۱۵

یه دونه انار: یه مسئله ای که اخیرا خیلی به چشمم میاد، حرف گوش کردن بیماران آقا اونم وقتی زیر دستم روی یونیت با دهان باز خوابیدنه؛ 

بدین صورت:

- ببینین پوسیدگی دندونتون عمیقه، خب؟

سرشونو پایین بالا میکنن.

- کف بندی کردم ممکنه حساس باشه تا یه مدت، نگران نباشین

سرشونو بالا و پایین میکنن.

- تا دو ساعت غذا نخور.

سر میره بالا و پایین.

- ٢٤ ساعت با این سمت...

دوباره سر پایین و بالا...


دو دونه انار: زن اومده بود تا پالیش کنم ونیرهاش رو. گفتم: چقدر نسبت به چند هفته پیش لاغرتر شدین.

گفت: خب معده ام رو کوچیک کردم دیگه، نسبت به دو هفته پیش دو کیلو کم کردم!

خندیدم: لاغری و ونیر کامپوزیت وووو زدین تو کار خوشگلیاسیون.

همراه با من خندید: شوهرم میگه یه زن جدید گرفته بودم خرجش کمتر بود!


سیصد دونه مروارید: حالم خوب نبود. درد از چهره ی جمع شده ام پیدا بود. هیچ کدوم از دستیارها، قرص مسکن نداشتن. زن کارش تموم و بلند شد. از کیفش یک ورق ژلوفن دراورد و داد دستم: ببخشین به خدا با این حالتون. بفرمایین.

به دادم رسید واقعا.


حالا دوباره: شما بگین به مریضی که ازش تاریخچه پزشکی گرفتی و گفته هیچ مشکلی ندارم ولی تا بی حسی بهش میزنی، از ترس فشارش میوفته و بی حال میشه و شوهرش میخنده میگه: این همیشه همین طور میشه وقتی میره دندونپزشکی! و بعد زن لو میده که مشکل قلبی هم داره، چی میشه گفت؟ هان؟!


یه دونه انار: به حاج آقای جوان بی حسی زده بودم و منتظر بودم اثر کنه تا دندون عقلش رو بکشم. رفتم سر گوشیم. خواهرم بهم تلگرام کرده بود:

دندونپزشکا سه واحد درسی اوه اوه کردن پاس میکنن 

جوری که وقتی بیماریو ویزیت کنن جوری بگن "اوه اوه اوضاع دندونات خیلی بده" که طرف کلیه هاشو بفروشه واسه ترمیم دندوناش!

خنده ام گرفت و واسه دستیارهام خوندم. آخوند موردنظر سر تکون داد و گفت: اگه خودتون بگین، ما که جرئت نمی کنیم این حرف ها رو بهتون بزنیم

گفتم: اگه مشکلی دارین که نکشم دندونتون رو؟

سکوت اختیار کرد و کشیدم دندونشون رو.


دو دونه انار: - بذارین بچه شب یلداشو داشته باشه بعد بکشین دندونش رو.

برداشتن بچه شون رو شب یلدا آوردن میگن بکش دندونش رو. به زور فرستادمشون و گفتم: شب یلداش رو زهر نکنین واسش، فردا صبح بیارینش.


سیصد دونه مروارید: پدال یونیت رو تا نزدیکی های آینه دیواری کلینیک کشیدم. برای خودم پیشبند بستم. لبخند دندان نما زدم و دندون هام رو برساژ کردم و بسیاااار راضی می باشم!

  • ۵۷۱
سپیده

دختر قوچانی : فقط تلگرام خواهر، عالی بود کلی خندیدم 😂

واقعا چه پدرو مادرهایی پیدا میشنااا... 

یلداتم پساپس مبارک ❤️

 

نمیخورد به موضوعم واسه همین این قسمتشو ننوشتم: 
خودمم غش کردم از خنده
خب دندونش ابسه داشت بچهه اذیتشون میکرد. هر چند امروز صبح اومدن و به هیچ صراطی مستقیم نشد و نذاشت بکشم! 
مرسی به همچنین
🔹🔹نیلگون 🔹🔹

گفتی دونه ی انار و کردی کبابم :/

چند وقت پیش ها یه دونه انار رفت لای لثه ى دندون عقلِ بی عقلِ نصفه نیمه روییده ام :/ 

توگویى که یه قسمت از دندون شده :| هرکاری کردم در نمیومد.مسواک زدم بدتر شد :/ انقدر باهاش ور رفتم در نمیومد که لامصب.خلال دندون هم پیدا نمیکردم.اخر با یک عدد سوزن با مقشت فراوان درآوردمش :| واقعا سختی کارتون رو اونروز با همه وجود لمس کردم:( 

باید چیکار کرد با این دندون عقلِ بیعقل و لثه ش؟برم بکشم بندازمش دور؟

دقیقا این مشکل واسه دو تا از دوستام اخیرا ایجاد شد که یک نفرشون همکار بود! اونم به سختی دراورد از بین دندون هاش دونه انارو! 
اونطور که به نظر میاد بالای بیست سال هستی، دندونت میخواست دربیاد اومده بود تا الان، برو جراحیش کن خودتو راحت کن
گندم بانو

دمت گرم که به فکر شب یلدای بچه مردم هم هستی :))

اخه خیلیییی می ترسید گفتم شبشو خراب نکنم با دهان خونی بشینه به خوراکیا نگاه کنه.
Twinkle

نیو نیم فاینالی:)

بچه های الان از دندونپزشکم شانس اوردن

نسل سوخته حقیقتا ماییم

نخسته باشی 💙

اقا یه چیزی بگم؟ یادم رفت کی بودی! رفتم ایمیلتو نگاه کردم یادم اومد اسم قبلیت چی بود؟ :-))
اخز واسش نکشیدم فرداش که، خیلی ننگ بود بچه هه :-))))
فدایت مرسی
پا ییز

الان با حاج آقاهه تندی کردی? خوب واسه چی پس جلوش جوک می خونی? 

تندی نکردم. حس کردم لحن صحبتش جالب نیست، سریع از فاز شوخی با دستیارهام خارج و جدی شدم، اینو گفتم که بدونه اصراری ندارم دندون عقلش رو بکشم و خودش دوست داره بکشه
آبان ...

مورد اخر نمی دونم برساژ یعنی چی ولی دمت گرم کلا 😂 

اخی چه خوب کردی شب یلدا را زهر نکردی ...البته که شب یلدا را کلا دوست ندارم 

دیگه شمارش اعدادی نمونده که انجام نداده باشی هوپ 

از برس میاد دیگه، یه برس کوچیکه که میزنیم سر انگلمون و با یه خمیر، دندون هامون رو از لکه های احتمالی پاک و تمیز میکنیم!
من دورهمی رو دوست دارم. امسال دو شب داشتم یکی با فامیل یکی با دوستام که هر دوش خوش گذشت.
وای میبینی ابان؟
کم اوردم باید دوباره درخواست یاری کنم از بچه ها :-)))
صخره نورد

ما که نمیدونیم آخری چیه اما حتما قشنگ شده ;)

 

فکر کنم تو همه رشته ها چند واحد درسی اوه اوه داریم, ما خودمونیم خیلی زیاد ازش استفاده میکنیم وقتی کار بقیه مهندس ها رو میبینیم :))

 

خب شاید این خانواده هم مثل ما یلدا براشون شب خاصی نیست! بکشین دندون بچه رو, طفلی دو بار خودشو آماده کرده برای دندون کشیدن!  :دی

 

شماره گذاری یلدایی! باحال بود

تو کامنت ابان توضبح دادم :-)
واقعا؟! گیو می فایو مهندس :-)))

نه اتفاقا میخواستن برن مهمونی عجله هم داشتن! طفلی نبود اخرش فرداش نذاشت بکشم که

یهویی به ذهنم رسید ^_*
محمد ..

بدبخت زیر دستت بی حسی هم خورده بوده تازه بهش گفتی اگه مشکلی داری نکشم ؟ :)) معلومه سکوت اختیار میکنه :))

راستی پست جدید گذاشتم خوشحال میشم بخونی و دنبال کنی

ممنون

بدبخت؟ من مجبورش نکردم دندون عقلش رو بکشه، خودش با عقل و اختیار خودش اومد کلینیک و گفت میخوام دندونم رو بکشین.

راستشو بخواین از اینکه کسی بگه آپدیت کردم بیا سر بزن به وبلاگم خوشم نمیاد.
:-)
mavi

 

واقعا من به جز یبار اونم تو هفت  سالگیم یادم نمیاد دندون پزشک رفته باشم و اوه اوه نگفته باشه :))

بعد اینکه کلا شوخی کردن تو محیط کار چاقوی دو لبه است، یا باعث صمیمیت میشه یا میبینی همکارات یا مراجع بی جنبه بازی در میارن گند می خوره بهش. 

در کل من شخصا مخصوصا ماهای اولی که وارد محیط کار جدید بشم سعی می کنم حتی الامکان جدی باشم متاسفانه. 

نشون میده از هفت سالگی به بعد به دندونات نرسیدی دیگه!
دقیقا موافقم باهات، دستیارام دخترای گلی بودن باهاشون حساب شوخی داشتم. نمیدونستم این آخونده اینطور میکنه که! 
محمد ..

اها اوکى دیگه نمیفرستم، چون چنین چیزى توى نسل قدیم وبلاگ نویسا مرسوم بود و از طریق کامنت ها به هم خبر میدادیم .

ولى خب مثل اینکه توى نسل جدید وبلاگ نویسا اینطوری نیست

سیستم بیان کاملا متفاوته. البته من بلاگفایی هم بودم خوشم نمیومد ازین کار! 
شارمین امیریان

سلام.

 

 

اون وقتی که دندونپزشک یکی یکی کل بیماریهای کشف شده و کشف نشده ی دنیا رو از آدم می پرسه داری یا نه، لحظه های خاصیه =))) ... یعنی یه جوریه که من کاملا سالم حس می کنم باید حتما یه چند تاییش رو بگه آره دارم تا مدیون دکترم نباشم. بعد چه جوری این خانم بیماری قلبی داشته گفته ندارم =/

وای شارمین :-))))))))))))
خیلی خندیدم به کامنتت! 
از ترس اینکه پذیرشش نکنم، نمیدونن من تالا کلی مریض داشتم دو روز قبل اینکه برن عمل قلب باز کنن واسشون کار کردم!
Twinkle

؛) بودم

دیگ بالاخره بچه های الان ک مثل ماها شجاع نیستنD:

آهان، این اسم قبلیت انقدر معمولی بود که توی خاطر نمیموند. الان اسمش رو گذاشتی بهتر شد! 
من اولین بار راهنمایی بودم رفتم دندونپزشکی
اریانه

تو فقط شمارش کن ژووووووون:))))))))))))

یعنی جدا فقط اقایون حرف گوش کنن؟میدونی حس میکنم زیر دست شماها ادم ناخوداگاه حرف گوش کن میشه،مخصوصا اینکه دراز کشیده هم هستن،ادم حس امنیت کم تری داره،دیگه هرچی بگید ،سریعا اطاعت امر میشه

فیلم چرت که همه میبینن،ولی در مورد کتاب جدا بخرشون حیفه ،خوشگلیش اینه کتابشو بزاری تو کتاب خونت کیفشو ببری 

یعنی یه لیست بلند داشتم واسه تبریک گفتن شب یلدا فقط به یکشون تبریک گفتم ،راستش تو هم نبودی تو لیست،ولی الان دلم خواست به تو یکی حتما تبریک بگم

شب یلدات مبارک 

چش چش ^_*
نه خانما به خوبی آقایون حرفم رو گوش نمیکنن!یعنی شاید گوش بکنن ولی مثل آقایون سرشونو بالا پایین نمیکنن :-)))
فیدیبو رو وقتی که دانشجو و بی پول بودم نصب کردم! بعد نود درصد کتابا رو کاغذی گرفتم.
مرسی البته الان پس فردای یلداست :-))
عرفان ...

سلام.

من چند سوال ازتون داشتم که ممنون میشم پاسخ دهید.

...

چه چیزی شما رو به دندون علاقه مند کرد که به این رشته رفتید؟

...

آیا کسی در دانشگاه شما بود که با رتبه خوبی قبول شده باشد ولی به دلیل عدم علاقه انصراف بدهد؟

...

کلا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی که سخت هم میباشند، چه چیزی راه را آسانتر میکند؟

...

آیا کسانی را میشناختید که فقط برای پول و باکلاس بودن این رشته واردش شده باشند؟

سلام
بله بفرمایین

این لینک رو بخونین.
فکر نمیکنم، چندین نفر من جمله خودم دوره دو ساله اول که علوم پایه بود دوست داشتیم تغییر رشته بدیم بریم پزشکی، ولی بعد از اینکه وارد کارهای کلینیکی دندونپزشکی شدیم منصرف شدیم.

علاقه نداشته باشین هیچ رشته ای رو نمیتونین ادامه بدین.

بسیار میشناسم، اگه نگیم اکثریت میشه گفت خیلیا
حامد سپهر

یاد یه یارویی افتادم که رفته بود پنیسلین بزنه گفته بودن قبلا زدی گفته بود آره ، بعد آمپول غش کرده بود بهش گفته بودن مگه نگفتی قبلا زدی گفته بود آخه اونموقع هم همینجوری شدم:))

 

همیشه برام سواله آرایشگرا چطوری موهاشونو کوتاه میکنن و همچنین دندونپزشکا الان به جوابم رسیدم :))

وای :-)))) دقیقا همین بود زنه، دلم میخواست یه چک بزنم تو گوش شوهرش که میخندید!

آره بابا، مورد داشتیم که واسه خودش ونیر کرده و بسیار کسانی که خودشون دندون عقلشون رو کشیدن.
آقای صاد

این هیستوری که فک میکنن الکیه و حالا که چی و پَتَرات تحویل آدم میدن خیلی رو اعصابه! فک میکنه داری گپ میزنی باهاش!

-___-

واقعا فکر کرده بودن من الکی و از روی شوخی این سوالا رو ازشون پرسیدم. :-///
اریانه

جدا تایید نکردی؟

عب نداره،ولی همچنان تو فقط شمارش کن

سرکارم به خدا، دارم کم کم تایید میکنم.
همه یه صدا
یه دونه انار
دو دونه انار
سیصد دونه مروارید :-)))
نرگس بیانستان

فقط شمارش های جذابت😍

جوک😂😂😂😂 طفلک قیافه حاج آقاهه دیدنی بوده😁

بچه😣

 

 

+بابت نوشتن پست قبل ممنونم 😊 میدونی که خیلی وب و پست ها رو دوست دارم؟ :)

کم آوردم نرگس دیگه، بیاین کمک و پیشنهاد بدین دیگه!

جمع شد قیافش، فکر کردن فقط خودشون حاضر جوابن! :-)))
+ خواهش میکنم، واسه خاطر خودت نوشتم اصن
اریانه

کامنت دومیو تایید نکن هوپ،اولیو دیر تایید کردی،اینکارونکن خداوکیلی،تقصیر توا دیگه ای باباوگرنه من اصلا عجول نیستم،:////////

با تمام چیزایی که گفتی بازم خیلی شدید مشتاقم کتاب خونتو ببینم؛)

کامنت اولیو فردای شب یلدا فرستادم،قبول کن دیگه،اون موقع هنوز پست نذاشته بودی،وگرنه زودتر تبریک میگفتم،چیزی از تازگیه تبریکم کم نمیکنه:))))

در مورد اقایونم نظراتی دارم ولی ترجیح میدم اینجا شفافش نکنم:/

دیگه تایید کردم همه ام دیدم چی گفتی مگه؟ عجولی یکم فقط! :-))
یه بار میذارم عکسش رو.
آخه من اصلا درک نمیکنم چرا باید یلدا رو تبریک گفت؟ باید گرامی داشت ولی تبریک رو درک نمیکنم! 
راحت باش بابا جمع خودیه
اریانه

هیچ چیز خاصی نگفتم،اصلنم عجول نیستم:))

اورین عکسشو بزار ،خوشگله ،فکر کنم از این جینگیل سنتی هام این ور اون ورش گذاشته باشی یا یه گلدون دندونی(قوه تخیلم زیاده:)))))))))))

تبریک میگیم چون شب مبارک و قشنگیه،گرامی هم میداریم ،ولی فکر نکنم تبریک مشکل فنی داشته باشه،یکی از دوستان بود ادبیات کار میکرد با برق،باس از اون پرسید،شب یلدا  رو گرامی میداریم یا مبارک 

ولی چون تویی، بیا

شب یلدات گرامی

خدایی صبحا سر حال تریا،قشنگ حس میشه تو جواب کامنتات،هیچ بنی بشری رو ضایع نکردی:))))))))

هوپ تغییر نکن،لامصب تو همون جور ضایع کنت خوبه،تغییر نکن هوپ،هوپ تغییر نکن:))))))

جمع که اره ،خودیه،ولی ترجیحا باشه بعدا،چون من اگر شروع کنم ،باز باید تو 10 تا کامنت 40 خطی تفهیم کنم منظورمو،و از اون جایی که اخرین بار مورد تنبیه قرار گرفتم،تصمیم بر آنست که فعلا یه مدت نرم تو کار شبیخون ،والا:)))))))))

مرسی اه

نه عجولو هستی.
نه بابا خیلی سادس، از اتفاق جا هم کم دارم، نمیدونم بقیه کتابامو چیکار کنم.
باید از شباهنگ بپرسیم
مرسی پساپس عزیزم
چرا دیگه یکی دو نفرو ضایع کردم. مثلا الان دلم میخواد شما رو ضایع نمایم! خسته نمیشی انقدر کامنت میذاری؟ چطوری انقدر تایپ میکنی؟ هان؟
یوهاهاهاهاهاها :-)))

فامس

همیشه  تقریبا عالین

و همیشه اینجوری می خندم 😂😂

پست هام؟ 
مرسی :-)))
فامس

به جز پستات چی می تونه (تقریبا )همیشه عالی باشه....؟؟

 

خودت که همیشه عالی هستی...😚😚

خواهش...

تقریبنش رو دوست داشتم :-)))
لطف داری عزیزم به من :-*
مانته نیا

سلام زننننننننن

قربون این خلاقیتت تو شمارش برم آخه:*

میبوسمت. 

سلامممم زنننننن :-**
خدا نکنه عزیزززم
من نیز :-***
گفتگو

و تو
بلندتر از تمام درختان جنگل
در من روییدی
و اکنون من توام
من یک درختم بلندتر از تمام درختان دنیا...

رضا_براهنی

:-) زیبا بود
اریانه

هوپ ،خوبی ؟

 

خوبم عزیزم
کاکتوس

سلام هوپی جان

یه سوال اقتصادی داشتم

ببین از اونجایی که قیمتای دندونپزشکی سربه فلک کشیده و جیبمم شپشا توش با اهنگ کسی نیست خودمو توییم دارن قر میدن واسه اولین بار تصمیم گرفتم برم کلینیک دانشکده

الان زنگ زدم گفتن دانشجوها تا نیمه بهمن پر شدن فقط متخصصا هستن..حضوری بیاین که وقت بدم

خواستم بپرسم مگه هزینشون فرق داره؟یعنی متخصص بخواد انجام بده هزینه اش با اون مبلغی که بیرون مطبها میگیرن یکی درمیاد؟

سلام عزیزم
هزینه درمانی که رزیدنتا انجام میدن با درمانی که دانشجوهای آندر انجام میدن متفاوته. ولی هزینه درمان رزیدنتا خییییلی کمتر از بیرونه و شاید نصف. ولی کار دست رزیدنتا بهتر از دانشجوهاست.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan