‎تمام قلب من تو هستی، پر می زنم تو آسمونا...

  • ۲۲:۴۵

بالای درس جدید نوشته: آهنگ ترکی.

انقدر اخیراً ماهور کار کردیم که ذوق دارم برای درس جدید. همون اول میگه: خط بزن، آهنگ آذری صحیح تره. 

نکات جدیدش رو میگه و درس رو می نوازه. مثل خنگا به صفحه گوشیم خیره شدم: این کجاش آهنگ ترکی بود؟! 

استاد میگه: به صورت فارسی، آهنگ آذری رو زدم؛ گوش کن این میشه شبیه به خودشون.

و بعد ( مثل همیشه که وقتی یه آهنگ رو با سرعتی که باید و نه سرعت آموزشی، می نوازه و من میرم تو هپروت) سه تارش رو که به پیشنهاد من اسم انتخاب کرده براش و ارغوان صداش می کنه، نرم بغل می کنه و نوای آذری به زیبایی هر چه تمام تر به گوشم می رسه.

چرا انقدر قشنگه؟! کِی من می تونم اینطوری بزنم؟ یاد وقتی افتادم که گوشه دلکش از دستگاه ماهور رو زد و من از ته دل غمگین شدم و به استاد حسم رو گفتم.

گفت: نشون میده درک موسیقیایی پیدا کردی!

بعد الان دفعه دومی که داشتم آهنگ آذری رو تمرین می کردم، یه نوای دل نواز آشنا به گوشم اومد. همون طور که آریانه عزیزم گفته بود: " وقتی قطعه های آشنا و شنیده شده رو هم شروع کنی که پَر میگیری اصلا هوپ، اون لحظه که اون نقطه های سیاه بی معنی یهویی کنار هم و با ریتم درست زده میشه و مثلا یکی از نوستالژیک ترین آهنگ هایی که شنیدی رو خودت میزنی، جاداره اشک شوق بریزی. "

و من انقدر حس طَرب توی دلم جمع شد که فاصله ای با ریختن اشک شوق نداشتم.


***

استادم میگه: منو یاد اوایل خودم می اندازی. میگم: بابا من قابل قیاس نیستم اصلا باهاتون. شما ٥ سالتون بود شروع کردین مثل من اواخر دهه بیست سالگی به فکر شروع موسیقی نیوفتادین که! 

میگه: ربطی نداره. بچه ٥ ساله که سر تمرین نمی شینه! من شاگرد شصت ساله هم دارم. از همین شوق یادگیری که توی وجودته و این پیشرفتی که توی دو ماه داشتی، خیلی راضیم.


***

خدایا شکرت


***

یک بار هم استاد گفت فرم دست هات شبیه استاد سعید هرمزیه. رفتم سرچ کردم بعدش و دیدم انگار دست های منه، فقط در ورژن مردونه!


***

شاید که نه حتما پیش خودتون میگین این هوپ هم که هر پستش در مورد عشرت الملوکشه! خب شما توی این شرایط قرنطینه و ترس و دلهره بودین و غیر از تک و توک شیفت کاری و این سازِ دلبر، دلخوشی و سرگرمی نداشتین، هی ازش حرف نمی زدین؟ 

:-)




*عنوان بی آسمون از مهدی جهانی


  • ۳۱۸
نرگس بیانستان

ای جونم

روز ب روز موفق تر باشی

بیایی اینجا برامون ساز زدن تو آپ کنی

عزیزم مرسی
حالا حالاها اعتماد به نفس منتشر کردن ساز زدنم رو ندارم. یکی دو سال دیگه به شرط حیات و سلامتی...
آبان ...

وای هوپ وقتی از عشرت میگی ذوق میدوه زیر پوستم که برسه یه روزی که منم حس ات تجربه کنم 

استاد سهید هرمزیه را نمیدونم ولی دست های تو محشره ..:)

از اتفاق میخواستم تو کامنت اخیرم برات اضافه کنم برو یه دلخوشی از جنس من پیدا کن، یادم رفت! واقعا موسیقی شفابخشه.

سرچ کن اسمشو خیلی خوبه. مثل من لاغر و استخونی و کشیده :-)))
قربونت جونم 
1 بنده ی خدا

نمیدونم بخاطر توصیفای قشنگته یا چی که واقعا دلم خواست برم یه سازیو شروع کنم.(اوندفعه ام دلم میخواست برم پیش دندون پزشک)

بمونین برای هم(شما، عشرت الملوک و استاد)

با توجه به اینکه خودت یادآوری کردی سری قبلم میخواستی دندونپزشک بشی، احتمالا من زیادی آب و تاب میدم به پست هام :-)))
ولی شروع کن، ضرر نمیکنی
مررررسی ^_^
پلڪــــ شیشـہ اے

:)

ای جان ای جان

موفق باشی :* 🌱🌻

ای جانم که شما هی میاین میگین ای جان! 
فدامدا :-)
لیلی

از وقتی شما در مورد سازتون با این شوق حرف میزنید ،منم بشدت مشتاق شدم که یاد گرفتن یه ساز رو شروع کنم امیدوارم روز به روز موفق تر بشین‌. 

*این متنتون خیلی حس خوبی داشت :))

خودم هم فکرشو نمی کردم اینطور جذبش بشم. که اگه می دونستم وقتی این فکر تو سرم میوفتاد همون موقع میرفتم سراغش و دست دست نمی کردم.
ممنونم ^_^
خداروشکر، ترسیدم حس بدی منتقل کنه
آریانه

با تشکر واسه عزیزم:دی نمی نوشتی از میزان حسادت یه بلایی سرم میومد،اصلا اغنا شدم:دی

وقتی تو ماشین بودم متن بالا رو نوشتم،رفته بودم واکسن بزنم،گیج و ویج بودم طبق معمول،جا داره شکر کنیم غلط ناجور نداشتم!:-)

اما درمورد پست،خودت و استادت کمتر تعریف کنید از تو:-/ویش:-/

تو خصوصی گفتم چرا! برم پاکش کنم؟ :-)))
واکسن چی؟ آنفولانزا؟ آره خوب شد ارضا ننوشتی!

استاد چون میبینه من چقدر دچار خودسرزنشیم و هی استرس دارم دیر شروع کردم اینطوری تعریف میکنه ازم. وگرنه تعریفی نیستم!
آریانه

کامنت قبلی دستم باز چت زد،زود فرستادم:-/

+امیدوارم حیاتت حسابی طولانی بشه تا بزنی واسمون،شدیدا دلم میخواد بشنونم چیزی که ذوقت رو راجع بهش میخونم...نمیدونم ولی حس میکنم زیادی و غیر معمول خوب و خفن میزنی...شندین داره دیگه،نه؟:-)

موفق و زنده و سالم! باشی دکتر ژون:-)

دیشب از چت به رد بودی :-))

میدونی؟ انقدر مرگ مسخره شده این روزا که واقعا برنامه ریزی بلندمدت معنی نداره، واسه همین عین قدیمیا ورد زبونم شده اگه عمرم قد بده، به شرط سلامتی و ان شاالله و ...
نه واقعا اصلا خفن نمی زنم! در سطح خودم خوب میزنم! همون شاخ و برگی که به نوشتنم می دم باعث میشه اینطور خفن به نظر بیام! :-)
ایشالا تو هم موفق و زنده و سالم باشی که دوست دارم کامنت هات رو
آرزو ﴿ッ﴾

ترکی و آذری به لحاظ آهنگی فرق دارن یا منظورشون به‌طور کلی بوده؟

چقـــــدر عالی که اون حس و طرب رو تجربه کردین و ازش نوشتین :) توصیفات وسوسه‌گری بود :))

و دیگه اینکه کاش زودتر یکی دو سال بگذره و با صلاح‌دید صاحبش صدای عشرت‌الملوک رو بشنویم. ^_^

میگفت این قطعه ای که توی کتاب مال مردم آذربایجانه و فرق داره با موسیقی ترکی استانبولی که البته همونم وامدار موسیقی ایرانیه.
آخه واقعا همینطوری دلم قیلی ویلی میره! ایشالا تو هم وسوسه شی و تجربه کنی حسش رو.
ایشالا زودتر حتی :-)))
1 بنده ی خدا

😂قشنگ توصیف میکنی.دوست دارم

ایشالا خلوت تر شم.حتما

:-))))) مرسی از تعریفت
منتظر خلوتی نمون! وگرنه مثل من میشی دو سال میگذره بعد به زور خودتو میبری کلاس
*زهرا*

این پیج تو اینستاگرام aidafrg , از سه تار زدنش استوری میذاره و همش هم ده ماهه شروع کرده... و از اونجایی که سه تار خیلی صداش دلنشینه حتی اگه ده ماهم باشه ساز بزنی واقعا بنظرم به دل میشینه صداش. 

من که حرف زدن از عشرت جون رو خیلی دوست دارم بیشتر ازش حرف بزن 🌱🌼

من کلاسام حضوریه و فعلا کنسله.. از طرفی چندجلسه ای هم خودم نرفتم از ترس کرونا و ساز دستم نگرفتم این مدت:( نصف شبی دلم تنگ شد واسه غوغا(اسم کمانچه جانم:D) فردا برم سروقتش:))) :*

 

رفتم تمام هایلایت بنوازش رو دیدم و از پیشرفتش کلی ذوق کردم. مرسی برای معرفیت! 
واقعا صدای دلنشینی داره این بچه! 
چشم بیشتر میام سرتون رو به درد میارم :-))))
عه بد شد که! ببین حضوری واقعا یه چیز دیگست ولی کو چاره ای؟ 
غوغاااااا... چه اسم متناسبی! کمانچه ام ساز عجیبیه...
ماوی.

چه خوبه که رفتی سراغ این ساز...

انگار فقط اینطور چیزاست که می‌تونن ما رو زنده و سرپا نگه دارن.

 

منتظر اون روزی‌ام که بیای نواخته‌هات رو اینجا به اشتراک بزاری باهامون. 

ببین نشسته کنج دلم لعنتی! 
یادمه یکی دو سال پیش یه پست داشتم و از خستگی و بی انگیزگیم گفته بودم، دوستم آبان پیشنهاد کرد که یه ساز رو شروع کنم. از همون موقع این فکر رفت توی سرم. البته که از بعد دیدن علی سنتوری دلم میخواست سنتور یاد بگیرم! 

یعنی میشه؟ ^_*
1 بنده ی خدا

نه این خلوتی که میگم ایشالا تا قبل از یکسال اینده اتفاق میوفته

:)

ایشالا، پس گوشه ذهنت باشه که با انگیزه بهتری روزهات رو خلوت کنی
Reyhane R .

موفقیت های بیشتر شما آرزوی ماست دوست عزیز! 😁

چه خوب که دلخوشیت رو پیدا کردی هوپ (:

قربونت عزیزم ^_*
آره واقعا به همچین چیزی نیاز داشتم که حالم رو اگه بده خوب و اگه خوبه خوب تر کنه...
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

چرا قطعا حرف می‌زدیم:-)

صدای عشرت‌الملوک رو برای ما نمیذاری؟

خوبه حس بهتری دارم الان ؛-))
نه دیگه زوده، اصلا چون عشرت کاملا ابتدایی و غیرحرفه ای و صرفا برای آموزشه، ایشالا باید چند وقت دیگه یه بهترشو بگیرم و عشرت رو بزنم به دیوار. صدای دومی رو ایشالا میذارم در آینده.
موژان

هوپ چقدر برات خوشحالم که یه ساز و داری یاد میگیری امیدوارم لذت نواختن ساز و عمیقا تجربه کنی دختر

من خودم هیچ سازی و به اندازه پیانو دوست ندارم

البته علاقه من به پیانو از زمانی بود‌ که تو اوج قیمتش ۴ تومن بود و نرفتم بخرم و دست دست کردم الان یه جوری شده باید ۶ سال حداقل کارکنم تا بتونم یدونه خوبشو بخرم‌ :))

ببین موژان لذتش می چربه به سختی ها و درد انگشت و دست. خیلی خوبه. هی بهتر هم داره میشه. 
ایشالا که تو هم روزی بتونی پیانونواز خوبی بشی. یکم فقط باید سرت خلوت بشه و جیبت پرپول که ماشالا خیلی پول نیاز داره پیانو! من عشرت رو ٦٠٠ خریدم که استادم گفت گرون شده و قبلا آموزشی ها از ٣٠٠ تومن شروع می شد و با ٥-٦ میلیون میشه یه حرفه ای و خوبش رو بگیری. بعد یه سه تار اون هفته دیدم ٢٢ میلیون! چشام چارتا شد. کاسه اش طراحی مینیاتوری داشت پر بود از گل و پرنده. که استادم گفت این واسه اون پولداراییه که میخوان بذارن تو ویترین و اکثرا اصلا بلد نیستن باهاش بزنن. دیگه پیانو که از قدیم الایام گرون بوده و با بالا رفتن دلار گرونتر هم میشه.
نسرین ⠀

منم چند ماهه سه‌تار گرفتم و منتظر فرصت خوبم برم کلاس ثبت نام کنم. احتمالا بعد از عید که سرمون خلوت‌تر میشه نسبتا.

قشنگ می‌تونم ذوقت رو حس کنم از این فاصله:)

واقعا نسرین؟ چقدر خوب. فکرش رو بکن آهنگ آذری چقدر تو رو شاد کنه وقتی بزنی...
دبیرها که از سر شلوغ ترین هان. حق داری وقت نداشته باشی الان.
خیلی ذوق دارم :-))))
حامد سپهر

ایشالا بزودی از قطعاتی که میزنی اینجا بذاری ما هم کیف کنیم:)

ایشالا! ولی تا اون موقع مجبورین نوشته هامو تحمل کنین :-))
هیـ ‌‌‌ـچ

این قدر این پست رو می‌فهمم و این قدر به دفعات خودم تجربه‌اش کردم که انگار خودم اینو نوشته بودم! خیلی چسبید، دمت گرم ^_^

زنده باد :)

مرسی
می دونین یاد چی افتادم؟ اون وقتی که جان مریم رو زده بودین و توی وبلاگ قبلی گذاشته بودین! ^_^
هیـ ‌‌‌ـچ

آخی... آره یادش بخیر ^_^

واقعا یادش بخیر
x

لعنتی 

عشرت اسمیه که خودت گذاشتی ؟

من فکر می کردم اسم تخصصی چیزیه .... میخواستم واسه یکی کلاس بذارم که سه تار میزد گاف دادم:)) 

 

شفاف سازی کن خو

وااااای ترکیدم :-))))))))))))))))))))))))))
کامنت برتر :-)))))))))))))))))))))
وای :-)
بیا تعریف کن دقیقا
گفته بودم بابا صد بار که اسم سه تارم رو گذاشتم عشرت الملوک :-) یعنی همدم و مایه ی خوشی پادشاهان، مراد از پادشاهان هوپ الدوله است اینجا!
ربولی حسن کور

سلام

برای پست بعدی منتظر فایل صوتی (اگه تصویری هم بود که چه بهتر!) از شما و عشرت الملوک هستیم

سلام 
نفرمایین. اینطوری مجبورم تا دو سال دیگه آپ نکنم!
x

من هنوز تو شوکم ....بهتر شدن میام میگم

منم هنوز دارم میخندم بهت :-)))
کامل

امیدوارم هر چه زود تر قطعات خودت را این جا برامون بزارید تا ما هم لذت ببریم.

من هم امیدوارم. هر چند استادم معتقده باید پایه رو قوی کرد و بعد رفت سراغ درس های سخت تر
فهیم

سلام دکترهوپ جان...خوبین؟منم سه ساله سه تار خریدم ولی هنوز شروع نکردم اگه اموزش انلاین از شهر دیگه هم قبول میکنن ادرسشون به منم میدین؟من بندرعباس زندگی میکنم 

سلام فهیم جان، ممنونم
عه چرا پس؟ من اول رفتم سر کلاس استاد تار و سنتور نشستم، بعد سازم رو انتخاب کردم. 
راستش چون کاملا ناشناس می نویسم، نمی تونم این معرفی رو انجام بدم. ولی الان کلا اکثر آموزش ها مجازی شده، توی اینستا سرچ کنی واست کلی پیج استاد میاره. 
این لینک تلگرام رو هم دارم میتونی باهاشون حرف بزنی.
فهیم

مرسی هوپیان عزیز

از همین لینک اقدام میکنم ببینم بالاخره گره این کار باز میشه

خواهش میکنم
ایشالا که بشه ^_^
آقای آبی

داشتم ناامید میشدم که دیگه دیره و این همه سال پشت گوش انداختی دیگه نمیشه و این حرفا تا این پستتون رو دیدم.

واقعا اسم هوپ بهتون میاد :))

 

هیچ وقت دیر نیست برای هیچ کاری :-)
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan